اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۳۹
کد خبر: ۱۶۶۵۵
تاریخ انتشار: ۱۱:۰۶ - ۲۹ دی ۱۳۹۸ - 19 January 2020
رئیس سومین همایش نانو پزشکی و نانو ایمنی اعلام کرد:
رئیس سومین همایش نانو پزشکی و نانو ایمنی اعلام کرد: ایران با ۱۴۰۰ مقاله (ای اس ای) در دنیا رتبه چهارم نانو فناوری را به خود اختصاص داده است و فاصله زیادی با کشور های همسایه در تولید علم و فناوری نانو داریم .

به گزارش خبرنگار سرویس اجتماعی عصرپرس، سید مهدی رضایت رئیس سومین کنفرانس نانو پزشکی و نانو ایمنی درنشست خبری گفت: این همایش با حضور ۲۴۰ شرکت کننده با بیش از ۱۸۰ مقاله،  پنجم و ششم بهمن‌ماه در دانشگاه تهران برگزار می ‌شود

رضایت در ادامه با بیان اینکه۲۲۰ شرکت دانش بنیان در بحث فن‌آوری نانو در حال فعالیت هستند ، ادامه داد: از این تعداد ۳۰ شرکت در حوزه سلامت مشغول فعالیت هستند و از  ۶۶۰ محصول شناسنامه دار ۱۰۰ محصول آن در بخش سلامت است.

رشد دو برابری گردش مالی محصولات نانویی در کشور

رییس سومین کنفرانس نانو پزشکی در ادامه با اشاره به گردش مالی ۲ برابری فناوری نانو در کشور، تصریح کرد: در سال ۹۷ حدود ۱۴۰۰ میلیارد تومان بوده که پیش بینی می‌شود تا پایان سال به ۲ هزار میلیارد افزایش یابد.

وی ادامه داد: سال گذشته ۳۰ میلیون دلار صادرات نانویی به چین و کره جنوبی در بحث  فیلترها و دستگاه های محیط زیستی انجام شده است.

رضایت گفت: ایران با ۱۴۰۰ مقاله (ای اس ای) در دنیا رتبه چهارم نانو فن‌آوری را به خود اختصاص داده است و فاصله زیادی با کشور های همسایه در تولید علم و فنانوری نانو داریم .

وی با بیان اینکه سند فن آور نانو در بخش انرژی، محیط زیست و سلامت اولویت هر کشوری است گفت: در ایران به حوزه سلامت و پزشکی به عنوان حوزه استراتژی توجه ویژه ای صورت گرفته که در همین راستا سند ده ساله طراحی‌ شده که در حال حاضر مرحله دوم آن در حال اجرا است که بحث  تجاری سازی صادرات مد نظر ما است.

وی افزود: در راستای سند نانو فناوری تا کنون ۳۵ هزار دانش آموخته نانو فن‌آوری آموزش دیده اند.

رییس سومین کنفرانس نانو پزشکی در ادامه با اشاره به اینکه در این کنفرانس به دلیل شرایط حال حاضر کشور ،شرکت کننده خارجی نداریم،گفت: سعی کرده ایم با ارتباط آنلاین در روز همایش، فناوری های خود را به دنیا بشناسانیم و علاوه بر آن نیز از طریق ویدئو کنفرانس تفاهم نامه مشترکی با جمهوری آذربایجان و اوکراین بسته خواهد شد.

وی گفت: اغلب شرکت کنندگان این همایش از نخبگان و جوانان کشور می باشند تا بتوانند از تجربیات اساتید حاضر در این کنفرانس استفاده لازم را ببرند.

 

 

خبرنگار: پروین مرادی


نام:
ایمیل:
* نظر: