اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۱۶۶۴۷
تاریخ انتشار: ۱۳:۵۸ - ۲۸ دی ۱۳۹۸ - 18 January 2020
فاز اول پست ۱۳۲ به 33 کیلوولت آنزان و خط ۱۳۲ کیلوولت میانگران_ آنزان در شهرک صنعتی ایذه افتتاح شد.

پست و خط برق آنزان ایذه افتتاح شدبه گزارش سرویس اقتصادی عصرپرس از پاون،غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان در آیین افتتاح این پروژه گفت: این دومین پست برق ثابت شهرستان ایذه محسوب می‌شود و  با بهره‌برداری از این پست محرومیت‌های جدی این شهرستان در این بخش در حال برطرف شدن است.

وی با بیان اینکه تا سال 95 به زیرساخت‌های برق شهرستان ایذه توجه چندانی نشده بود، تاکید کرد: با تلاش‌های برق منطقه‌ای خوزستان، سومین پست برق ثابت که در منطقه میانگران در حال ساخت است تا حدود یک سال آینده به بهره‌برداری خواهد رسید و ایذه با سه پست برق ثابت به شرایط استاندارد در این بخش نزدیک‌تر شده و از برق پایدارتری برخوردار خواهد شد.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان نیز گفت: فاز اول پست آنزان ۳۰ مگاولت آمپر ظرفیت دارد و طرح توسعه آن به 100 مگا ولت آمپر نیز در دست اقدام است و خط میانگران_ آنزان نیز به‌طول ۲۰ کیلومتر به‌صورت دو مداره احداث شده است.

محمود دشت‌بزرگ با بیان اینکه ارزش سرمایه‌گذاری پست مذکور و خط آن ۴۵۰ میلیارد ریال بوده، اظهار داشت: ارزش سرمایه‌گذاری فاز اول پست ۱۵۰ میلیارد ریال و خط آن به‌دلیل کوهستانی و سخت‌گذر بودن مسیر ۳۰۰ میلیارد ریال بوده است.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان با بیان اینکه کارهای زیرساختی خوبی در توسعه برق شهرستان ایذه در دست انجام است، اظهار کرد: از سال 95 به بعد 50 مگاولت آمپر به ظرفیت برق این شهرستان اضافه شده و ایذه در این بازه زمانی 28 مگاولت آمپر رشد بار داشته است.

دشت‌بزرگ افزود: استراتژی تبدیل پست‌های سیار به دائم را پیگیری می‌کنیم  و با افتتاح این پست و پست میانگران به ظرفیت 100 مگاولت آمپر که در حال ساخت است پایداری شبکه برق ایذه در وضعیت استاندارد قرار می‌گیرد.

وی اضافه کرد: بعد از سال 95 با برنامه‌ریزی‌های انجام شده 24 پروژه در شهرستان‌های ایذه و باغملک با ظرفیت 355 مگاولت آمپر و 88 کیلومتر مدار با ارزش سرمایه‌گذاری 112 میلیارد تومان به بهره‌برداری رسیده است.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان با بیان اینکه در حال حاضر در این دو شهرستان 9 پروژه اولویت‌دار با ارزش 315 میلیارد تومان در دست انجام است، تاکید کرد: اقدامات انجام شده در توسعه برق استان با نگاه ویژه وزارت نیرو و همکاری و پشتیبانی استاندار و نمایندگان مجلس صورت گرفته است.

دشت‌بزرگ از مدیرعامل شهرک‌های صنعتی خوزستان به دلیل در اختیار گذاشتن زمین در شهرک‌های صنعتی ایذه برای ساخت پست برق نیز تشکر و قدردانی کرد.


نام:
ایمیل:
* نظر: