اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۸
کد خبر: ۱۶۶۴۳
تاریخ انتشار: ۱۳:۱۱ - ۲۸ دی ۱۳۹۸ - 18 January 2020
کیانپور تشریح کرد:
عضو کمیسیون عمران مجلس،گفت: برای بهبود وضعیت اقتصادی و تولید کشور، بانک ها باید از عرصه بنگاه داری خارج شده و در راستای حمایت از بخش تولید گام بردارند.

راهکارهای بهبود اقتصاد کشوربه گزارش سرویس اقتصادی عصرپرس ازخانه ملت، مجید کیان پور عضو کمیسیون عمران مجلس با اشاره به مشکلات اقتصادی کشور، گفت: متأسفانه امروز کشور با مشکلات اقتصادی بسیاری مواجه بوده و اقدامات صورت گرفته برای بهبود وضعیت راه گشا نبوده است، به نظر من در شرایط کنونی راه کارهای زیادی در این حوزه وجود داشته که دولت باید در راستای عملیاتی شدن آن ها گام بردارد.

نبود ظرفیت های قانونی برای تولید شغل و کسب و کار

نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: یکی از مشکلات کنونی اقتصادی کشور نبود ظرفیت های قانونی برای تولید شغل و کسب و کار است، از این رو دولت باید زمینه صدور مجوزهای کسب و کار را تسهیل کند، تحقق این مسئله موجب افزایش اشتغال و تولید می شود.

ضرورت خروج بانک های دولتی و خصوصی از عرصه بنگاه داری

وی تصریح کرد: یکی دیگر از مولفه های توسعه اقتصادی کشور، خروج بانک های دولتی و خصوصی از عرصه بنگاه داری  است، در شرایط کنونی اولویت اصلی بانک ها، سرمایه گذاری اقتصادی و کسب سود و درآمد بیشتر است، این در حالی است که هدف اصلی بانک ها باید حمایت از تولید و تقویت اقتصاد کشور باشد.

این نماینده مردم در مجلس دهم ادامه داد: اقتصاد کشور در دهه های اخیر به دلیل فعالیت سوداگران آسیب بسیاری دیده و این مسئله موجب بروز تلاطمات بسیار در بخش تولید شده است، بروز این مسئله در ادوار مختلف، صنایع و گروه های تولیدی بسیاری را تضعیف یا نابود کرده است.

هدایت نقدینگی به بازارهای اقتصادی با تصویب و اجرای قانون مالیات بر عایدی سرمایه

عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: به نظر می رسد تصویب و اجرای قانون مالیات بر عایدی سرمایه، سوداگران را از بازارهای تأثیرگذار در اقتصاد کشور خارج می کند، یعنی اینکه با اجرای قانون مذکور زمینه برای سرمایه گذاری مردم در بازارهایی همچون خودرو، ارز، طلا و مسکن و هدایت نقدینگی جامعه به سوی تولید صورت می گیرد.


نام:
ایمیل:
* نظر: