اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۱۶۶۴۱
تاریخ انتشار: ۱۲:۴۹ - ۲۸ دی ۱۳۹۸ - 18 January 2020
رییس سازمان پدافند غیرعامل تاکید کرد:
رییس سازمان پدافند غیرعامل تاکید کرد: موضوع آمادگی در شرایط تهدید‌ها به ویژه در زمان بحران امری ضروری است و آمادگی‌ها می‌تواند تهدید‌ها را پاسخ دهد.

ضرورت آمادگی مقابله با تهدید‌ها و غیر تهدید‌هابه گزارش سرویس سیاسی عصرپرس از صدا و سیما، سردار غلامرضا جلالی رییس سازمان پدافند غیرعامل در همایش گام دوم طرح مدرسه آماده و گردهمایی ۱۵۰۰ مدیر شهر تهران گفت: آمادگی قابل تولید است و برابر یک چرخه‌ای است که باید همواره حفظ و ارتقا پیدا کند.

جلالی افزود: بعد از آمادگی در برابر تهدید‌ها باید آموزش، طرح ریزی، تمرین، تکرار، رزمایش و بازخورد انجام شود تا نواقص هم اصلاح و کنترل شود.

جلالی گفت: ما باید در مدارس مان آمادگی‌های لازم را در حوادث غیرمترقبه انجام دهیم چرا که با آمادگی می‌توانیم در مقابل تهدید‌ها بایستیم و مجموعه آمادگی‌ها کاملا می‌تواند کشور و استان را در زمان بروز تهدید نجات دهد.

وی تصریح کرد: آمادگی در مدارس جایی که فرزندان ما رشد علمی می‌کنند، می‌تواند در زمینه روحی و ذهنی شرایط مساعدی را برای دانش آموزان ایجاد کند و در واقع آمادگی می‌تواند انسان را در مقابل هر گونه حادثه‌ای آماده کند.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل ادامه داد: آمادگی فکری و ذهنی یکی دیگر از آمادگی هاست که ما باید در مقابله با تهدید‌ها بتوانیم ذهنمان را پرورش دهیم.

جلالی گفت: ما برای مقابله با حادثه برنامه داریم تا خسارت و تلفات در کشور کاهش یابد.

وی ادامه داد: آمادگی جسمی نیز یکی دیگر از موارد آمادگی است که حداقل در سطح مدارس این موضوع مهم خود را نشان می‌دهد و افراد باید بتوانند در برابر حوادث آمادگی جسمانی را داشته باشند همانطور که ما در واحد‌های رزمی و نظامی خود آمادگی جسمانی را بسیار جدی می‌گیریم.

جلالی افزود: ما برای رویارویی با تهدید‌ها باید آمادگی لازم را داشته باشیم بعنوان مثال در مقابله با حوادث غیر مترقبه مثلا باید ژنراتور برق موجود باشد و در زمان حادثه در صورت قطعی برق مشکلی پیش نیاید.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل گفت: باید در این زمینه در مدارس سرمایه گذاری کنیم تا بتوانیم در حوادث غیرمترقبه مشکلاتی برایمان پیش نیاید.

جلالی در پایان خاطرنشان کرد: ۹ جلد کتاب و جزوه برای آمادگی عموم و دانش آموزان تهیه شده که دو جلد برای دختران، ۴ جلد برای پسران و ۳ جلد برای افراد عموم در نظر گرفته شده است تا آگاهی خود را برای حوادث غیر مترقبه بالا ببرند.


نام:
ایمیل:
* نظر: