اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۰۰
کد خبر: ۱۶۶۳۵
تاریخ انتشار: ۱۸:۴۸ - ۲۷ دی ۱۳۹۸ - 17 January 2020
رییس انجمن متخصصین پوست ایران مطرح كرد:
رییس انجمن متخصصین پوست ایران نبود ریجستری ثبت بیمار را از مهم‌ترین عوامل در نبود آماری مشخص از بیماری پوستی دانست و گفت: متاسفانه به دلیل نداشتن ریجستری ثبت بیمار هنوز آماری مشخص از شایعه ترین بیماری پوستی در کشور نداریم .

نبود ریجستری ثبت بیمار مهم‌ترین عامل نبود آمار مشخص بیماری پوستی است

به گزارش خبرنگار سرویس اجتماعی عصرپرس، فرهادهنجنی در حاشیه نوزدهمین کنگره سالیانه متخصصین پوست ایران در گفتگو با خبرنگار عصرپرس، بااشاره به حضور ۱۳۰۰ پزشک متخصص پوست و زیبایی در این کنگره اظهار داشت: این کنگره با هدف به اشتراک گذاشتن تجارب پزشکان پوست کشور برگزار گردیده و از این طریق همکاران پزشک با درمان های مختلف صورت گرفته توسط اعضا انجمن آشنا می شوند.

رییس انجمن متخصصین پوست ایران در ادامه با بیان اینکه در حین کنگره ۹ پنل تخصصی از جمله پنل واکسن HPV ، درماتوپاتولوژی، طب بازساختی در درماتولوژی، جراحی پوست، بیماری های مو،  Fat Grafting و  PRP برگزار گردیده ،گفت: کارگاه های متنوعی شامل اسکلروتراپی، تزریق فیلر ها، لیزر درمانی، لیفت با نخ و تزریق چربی، همه روزه یا بطور همزمان برگزار گردیده است.رییس انجمن متخصصین پوست ایران افزود: در حاشیه کنگره امسال همانند همیشه، نمایشگاه تجهیزات پزشکی، آرایشی- بهداشتی در کنار برنامه علمی کنگره بر پا بود، همچنین توریسم درمانی نیز مورد توجه قرار گرفت.

هنجنی در ادامه بیماری پسوریازیس، اکنه، اگزما و لکه های پوستی را از شایعه ترین بیماری پوستی دانست و گفت: در چند سال اخیر درمان های موثری در جهت بیماری پسوریازیس مطرح شده و با توجه به اینکه این بیماری مفاصل را نیز درگیر می کند باعث رنج بیمار می شود، که در این راستا چند شرکت داخلی توانسته دارو های بیوتکنولوژی را تولید و در دسترس بیماران بگذارند که تاثیرگذاری زیادی در درمان این بیماری داشته است.

رییس انجمن متخصصین پوست ایران در ادامه گفت: این بیماری از سن ۱۵ تا ۲۰ سالگی و ۴۰ تا ۶۰ سالگی دیده ومتاسفانه اغلب با شوره سر اشتباه گرفته می شود و از مهم‌ترین عوامل آن استرس، نور آفتاب و کمبود کلسیم و البته جنبه ژنتیکی نیز می باشد.

وی افزود: این بیماری ممکن است مفصل، قلب، کبد و حتی سیستم تنفسی را نیز درگیر کند.

وی در ادامه نبود ریجستری ثبت بیمار را از مهم‌ترین عوامل در نبود آماری مشخص از بیماری پوستی دانست و گفت: به دلیل نداشتن ریجستری ثبت بیمار هنوز آماری مشخص از شایعه ترین بیماری پوستی در کشور نداریم .

هنجنی در ادامه در پاسخ به این سوال که آیا قانونی برای برخورد با برخی پزشکانی که به دلیل افزایش درآمد با داروخانه های خاصی قرارداد می‌بندند وجود دارد یا خیر؟ گفت: اینکه برخی از پزشکان با داروخانه های خاصی وارد معامله می شوند از نظر اخلاقی برای هیچ کس قابل قبول نیست و دارو باید برای بیمار نوشته شود نه برای یک شرکت خاص، که این مهم باید توسط خود پزشکان فرهنگ سازی و اخلاق مداری صورت گیرد. علاوه بر این مناسب‌ترین دارو، گران‌ترین دارو نیست و باید تمام شرایط بیمار سنجیده شود.

 وی در ادامه گفت: راه اندازی برخی کلينیک های پوست، مو و زیبایی توسط برخی افرادی که نه تنها در رشته پزشکی تخصصی ندارند بلکه هیچ آشنایی با این رشته ندارند موجب بروز مشکلات زیادی برای شهروندان می شود و جریمه های حداقلی سازمان نظارت عامل بازدارنده نمی باشد که باید در این قوانین تجدید نظر صورت گیرد.

به گزارش عصرپرس،نوزدهمین کنگره سالیانه انجمن متخصصین پوست ایران ۲۵ تا ۲۷ دیماه ۹۸ در هتل المپیک تهران برگزار شد.

 

 

خبرنگار: پروین مرادی


نام:
ایمیل:
* نظر: