اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۲۷ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۴
کد خبر: ۱۶۶۳۴
تاریخ انتشار: ۱۴:۴۶ - ۲۸ دی ۱۳۹۸ - 18 January 2020
معاون پژوهشی مرکز تحقیقات پوست دانشگاه علوم پزشکی تهران :
معاون پژوهشی مرکز تحقیقات پوست دانشگاه علوم پزشکی تهران با اشاره به اینکه بیش از 90 درصد سرطان های دهانه رحم عامل دوم مرگ بعد از سرطان های پستان است، گفت: در کاهش این بیماری دنیا به سمت واکسن HPV برای پیشگیری از سرطان ها و عوارض ناشی از عفونت ها با HPV رفته است که با تزریق این واکسن ۷۰ تا ۹۰ درصد ابتلا به سرطان کاهش می یابد.

کاهش ۹۰ درصدی انواع سرطان‌ها و زگیل‌ها با تزریق واکسن Hpv

به گزارش خبرنگار سرویس اجتماعی عصرپرس، پروین منصوری معاون پژوهشی مرکز تحقیقات پوست دانشگاه علوم پزشکی تهران در حاشیه نوزدهمین کنگره سالیانه انجمن پوست ایران در گفتگو با خبرنگار عصرپرس، گفت: HPV به عنوان بیماری شایع،  بیماری آمیزشی است آمار مبتلایان به این بیماری در آمریکا بالا نه تنها مشکل آن از طریق انتقال به دیگران است بلکه بروز سرطان های ناحیه تناسلی و مقعد در خانم ها و آقایانی است که با فرد آلوده در تماس هستند و دچار عفونت HPV می شوند، مشکل دیگر HPV است.

وی درباره واکسن HPV اظهار داشت : در ابتدا واکسن دوگانه و بعد از آن واکسن چهارگانه را و در سال2014 واکسن 9 گانه به بازار آمد که درحال حاضر اروپا و آمریکا نیز از آن استفاده می شود.

منصوری افزود : بعد ازکنار رفتن واکسن دوگانه و ساخت واکسن چهارگانه HPV به بازار آمد و این واکسن باید در گروه سنی 9 تا 14 سال توصیه شده که تزریق شود. یعنی تزریق واکسن قبل از اینکه هرگونه فعالیت و ارتباط جنسی شروع شود از فرد محافظت می شود. چون این واکسن بی خطر و مفید است.

معاون پژوهشی مرکز تحقیقات پوست دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت : طبق مطالعات و بررسی های صورت گرفته، عفونت های HPV یا زگیل ها عوارض و مشکلات خود و سرطان ها را در گروه های سنی بالاتر به دنبال دارد و توصیه می شود تا سن 26 سالگی واکسن تزریق شود و با شروع بیشتر سرطان های منطقه تناسلی و مقعد، مطالعات در گروه سنی تا45 سالگی به بالا نیز انجام شد.

منصوری مناسب ترین سن تزریق واکسن HPV بین 9 تا 14 سال دانست و بیان داشت : اگر فردی در این سن موفق به تزریق واکسن نشد، می‌توان این واکسن را بین 14 تا 45 سال در خانم ها و تا سن 60 سالگی در آقایان تزریق شود.

وی ادامه داد : این واکسن علاوه بر اینکه از عفونت HPV پیشگیری می کند برای افرادی که کنسرهای داخلی درجه یک تا سه دارند یا تست پاپ اسمیر آن ها غیرعادی است و تست HPV مثبت است، توصیه می شود واکسن را تزریق کنند که کمک بیشتری شود.

وی گفت : در دنیا به دنبال ساخت واکسن های درمانی برای افرادی هستند که ضایعات پیش سرطان دارند کمک کند تا از جهت درمانی همراه با داروهای شیمی درمانی و سایر روش ها کمک بیشتری باشد.

منصوری در ادامه با اشاره تفاوت تست پاپ اسمیر و HPV بیان داشت :  برای تشخیص سرطان های دهانه رحم و ناحیه تناسلی، تست پاپ اسمیر استفاده می شد اما از 2015 در دنیا متوجه شدند که تست HPV را جایگزین پاپ اسمیر قرار بدهند. چون  سرطان های دهانه رحم ‌ شایع است. 

کاهش ۹۰ درصدی انواع سرطان ها و زگیل ها با تزریق واکسیناسیون

معاون پژوهشی مرکز تحقیقات پوست دانشگاه علوم پزشکی تهران اعلام کرد : بیش از 90 درصد سرطان های دهانه رحم که عامل دوم مرگ بعد از سرطان های پستان است و از نظر اقتصادی در سطح متوسط یا پایین قرار دارند، بعد وسیع آن شناخته شده، دنیا بدین منظور واکسن HPV برای پیشگیری از سرطان ها و عوارض ناشی از عفونت ها با HPV رفته است.

 

 

خبرنگار: پروین مرادی


نام:
ایمیل:
* نظر: