اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۸
کد خبر: ۱۶۶۰۷
تاریخ انتشار: ۱۱:۰۰ - ۲۵ دی ۱۳۹۸ - 15 January 2020
برنی سندرز در مناظره انتخاباتی اعلام کرد:
برنی سندرز تاکید کرد: آغاز جنگ در عراق بدترین سیاست خارجی در تاریخ مدرن این کشور بوده است.

جنگ عراق؛ بدترین تصمیم آمریکابه گزارش سرویس سیاسی عصرپرس به نقل از تلویزیون سی ان ان، برنی سندرز در مناظره انتخاباتی نامزد‌های دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا گفت: جنگ عراق با افغانستان متفاوت بود و به همین دلیل، او با جنگ افغانستان موافقت کرد.

سندرز گفت: در این باره یک سری تفاوت‌هایی وجود دارد. در ارتباط با جنگ افغانستان باید بگویم که همه اعضای مجلس نمایندگان آمریکا از جمله خود من رأی به آغاز این جنگ دادیم و تنها باب لی رأی منفی به آن داد.

برداشت من این است که در ارتباط با جنگ عراق تفاوت‌هایی وجود دارد.

وی تاکید کرد: آغاز جنگ در عراق بدترین سیاست خارجی در تاریخ مدرن این کشور بوده است. ما چهار هزار و ۵۰۰ سرباز را از دست دادیم و صد‌ها هزار عراقی در این جنگ کشته شدند. ما تریلیون‌ها دلار را صرف این جنگ بی پایان در این کشور کردیم. این همان پولی بود که صرف بهداشت و درمان و آموزش و زیرساخت‌ها در این کشور می‌شد. جوبایدن و من به سخنان دیک چنی و جورج بوش و رامسفلد (درباره جنگ عراق ) گوش دادیم. من فکر می‌کردم که آن‌ها دروغ می‌گویند. من حتی یک لحظه هم فکر نکردم آن‌ها حرف درستی می‌زنند و در صحن مجلس حاضر شدم و هر چه در توان داشتم برای ممانعت از آغاز جنگ عراق انجام دادم. اما جو به گونه‌ای دیگر فکر می‌کرد.


نام:
ایمیل:
* نظر: