اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۱۶۵۹۹
تاریخ انتشار: ۱۵:۱۹ - ۲۴ دی ۱۳۹۸ - 14 January 2020
به‌رغم تحریم‌ها محقق شد؛
سخنگوي صنعت برق گفت: در سال جاري به‌رغم تحريم‌ها 3250 مگاوات نيروگاه جديد و 1600 كيلومتر شبكه انتقال وارد مدار بهره‌برداري شده است.

افزایش 3250 مگاوات ظرفیت جدید نيروگاهی و 1600 كيلومتر خطوط برق قدرتبه گزارش سرویس اقتصادی عصرپرس از پاون، مصطفي رجبي مشهدي سخنگوي صنعت برق افزود: در بخش مديريت مصرف امسال حدود 3 هزار و 874 مگاوات از پيك تابستان را كاهش داديم و مديريت مصرف از نوع پايش‌پذير، قابل اتكا و با هماهنگي روزانه ديسپاچينگ و شركت‌هاي توزيع برق انجام شد.

وی، عدم خاموشي گسترش يافته طي 16 سال متوالي در شبكه برق كشور را برآيندي از تلاش جمعي مجموعه برق كشور عنوان كرد كه باعث شد اين صنعت پر افتخار حداقل 12 كشور اروپايي، آمريكا و ديگر كشورها كه طي 3 تا 4 سال اخير با خاموشي گسترش يافته (Blackout) روبرو شدند را به لحاظ كليدي‌ترين شاخص پيشرفت و توسعه بخش برق يعني امنيت و پايايي شبكه، پشت سر بگذارد.

سخنگوي صنعت برق در تبيين اقدامات صنعت برق در سال رونق توليد اظهار داشت: ما توانستيم در سال جاري به‌رغم تحريم‌ها 100هزار مگاوات ظرفيت نيروگاهي را تعمير و 3 هزار و250 مگاوات نيروگاه جديد به همراه 10 هزار مگاولت آمپر ترانسفورماتور قدرت و 1600 كيلومتر شبكه انتقال را وارد مدار بهره‌برداري كنيم.

رجبي‌مشهدي افزود: در بخش مديريت مصرف امسال حدود 3 هزار و 874 مگاوات از پيك تابستان را كاهش داديم و مديريت مصرف از نوع پايش‌پذير، قابل اتكا و با هماهنگي روزانه ديسپاچينگ و شركت‌هاي توزيع برق انجام شد.

وي با اشاره به پرداخت بيش از 11 هزار و 600 ميليارد تومان از بدهي صنعت برق به پيمانكاران، از تلاش شركت توانير براي مديريت دارايي در بخش‌هاي انتقال و فوق توزيع خبر داد و گفت: در اين خصوص ابتكارات زيادي از جمله استفاده از حداكثر ظرفيت تجهيزات فرسوده براي كار در دماي مجاز در شركت برق منطقه‌اي تهران، استفاده بهينه از ظرفيت‌هاي موجود در برق منطقه‌اي گيلان با جابه‌جايي 16 ترانسفورماتور قدرت و استفاده از سوپر هادي‌ها در برخي شركت‌ها، انجام شده است.


نام:
ایمیل:
* نظر: