اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۰۰
کد خبر: ۱۶۵۷۸
تاریخ انتشار: ۱۱:۴۶ - ۲۳ دی ۱۳۹۸ - 13 January 2020
معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت:
معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت گفت: با تلاش محققان کشور در بخش داروسازی رتبه هفتم جهان و رتبه نخست در منطقه را دارا می باشیم .

ایران رتبه هفتم جهان در بخش داروسازی را داراست

به گزارش خبرنگار عصرپرس، دکتر رضا ملک زاده معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت در بیست و پنجمین جشنواره تحقیقاتی علوم پزشکی رازی گفت: دانشگاه علوم پزشکی مثال بارزی از علم و عمل است که با به کارگیری نیروی انسانی توانمند بعد از انقلاب توانسته نسبت به افزایش امید به زندگی، کاهش مرگ و میر بیماری واگیر دار و ... اقدام‌کند.

ملک زاده در ادامه با اشاره به افزایش رشد مقالات حوزه سلامت، گفت: ۲۸ درصد سهم مقالات کشور در حوزه سلامت است که در تعداد مقالات رتبه ۱۶ را در سال ۲۰۱۸ داشته ایم.

وی در ادامه گفت: با تلاش محققان کشور در بخش داروسازی رتبه هفتم جهان و رتبه نخست در منطقه را دارا می باشیم .

معاون وزیر بهداشت در ادامه با اشاره به اینکه ۳۰ درصد تولید علم در حوزه سلامت است، گفت: ایران در سال ۲۰۱۹ رتبه ۱۵ جهان و رتبه اول منطقه در تولید علم و مقاله را به خود اختصاص داده است و نشان می دهد در سخت ترین شرایط رشد قابل توجهی در تولید علم داشته باشیم.

ملک زاده در ادامه گفت: ۲۲ درصد تولیدات کشور های اسلامی مربوط به ایران است و ۶۵ دانشگاه کشور دانشگاه های برتر دنیا هستند .

وی ادامه داد: کشور ایران با ۳۵۴ پژوهشگر  یک درصد از پژوهشگران برتر دنیا را دارا می باشدکه ۹۰ نفر آنها در رشته پزشکی می باشد.

معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت با بیان اینکه یک سوم شرکت‌های دانش بنیان در حوزه سلامت فعالیت می کنند، تصریح کرد: ما با تقویت زیرساخت‌ها با نگاه به آینده ۳ درصد تولید ناخالص ملی در بخش سلامت صورت گرفته است.

 

 خبرنگار: پروین مرادی


نام:
ایمیل:
* نظر: