اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۱۶۵۷۲
تاریخ انتشار: ۲۰:۲۷ - ۲۲ دی ۱۳۹۸ - 12 January 2020
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی از بررسی سانحه سقوط هواپیمای مسافربری خطوط هوایی اوکراین با حضور رییس سازمان هواپیمایی کشوری خبر داد.

کمیسیون امنیت ملی مجلس سانحه سقوط هواپیمای اوکراینی را بررسی کرد

به گزارش عصرپرس ازخانه ملت، سیدحسین نقوی حسینی در توضیح نشست روز یکشنبه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی، اظهار داشت: نمایندگان در این جلسه حرکت غیردیپلماتیک سفیر انگلیس که اقدام او مداخله در امور داخلی کشور و رفتار غیرمسئولانه بود را تقبیح کرده و محکوم کردند.

وی با بیان اینکه وزیر امور خارجه به کمیسیون دعوت می‌شود تا در این خصوص توضیح دهد،اظهارداشت: هفته آینده روز یکشنبه (۲۹ دی ماه) کمیسیون در جلسه ویژه‌ای مسئله سقوط هواپیما بوئینگ را بررسی و ارزیابی می‌کند و به این منظور از مسئولان تمامی دستگاه‌های مرتبط دعوت خواهد کرد.

نقوی حسینی با بیان اینکه رییس سازمان هواپیمایی کشوری در نشست امروز کمیسیون حضور داشت، بیان کرد: آقای عابدزاده این حادثه هواپیمایی را دردناک و تاسفبار دانست و اشاره کرد که در این چند روز حجم کار سنگین بوده و همه امور باید مدیریت می‌شد.

وی یادآور شد: به دنبال استفاده از فرصت تحریم و در حال اجرای برنامه‌های خودکفایی هستیم تا با خودکفایی در تولید قطعات موردنیاز درآینده موجب سربلندی شویم.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس دهم از بررسی سه طرح جدید در کمیسیون خبر داد و تصریح کرد: طرح معافیت یکی از فرزندان ذکور خانواده‌هایی که اهدای عضو در اثر مرگ مغزی دارند، طرح الزام نیروهای نظامی به افشای اطلاعات نظامی و امنیتی آمریکا در منطقه غرب آسیا در چارچوب منافع ملی و همچنین طرح تنبیه و مجازات کشورهای همکار آمریکا در اعمال تحریم علیه ایران در جلسه مطرح و پیرامون آنها بحث و بررسی صورت گرفت.

نقوی حسینی خاطرنشان کرد: رأی گیری این سه طرح به جلسه بعدی کمیسیون موکول شد.

 


نام:
ایمیل:
* نظر: