اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۳۹
کد خبر: ۱۶۵۶۶
تاریخ انتشار: ۱۱:۲۵ - ۲۲ دی ۱۳۹۸ - 12 January 2020
عضو هیأت علمی انستیتو پاستور ایران:
عضو هیأت علمی انستیتو پاستور ایران با اشاره به اینکه برنامه ما به دست آوردن ۳ درصد بازار جهانی داروهای بیوتک در سال ۱۴۰۴ می باشد، گفت: در سند سبز تکنولوژی و سند جامعه علمی کشور ما باید تا سال ۱۴۰۴ بتوانیم ۳ درصد بازار جهانی (صادرات یک میلیارد دلاری) را به خود اختصاص دهیم.

به گزارش خبرنگار سرویس اجتماعی عصرپرس، فریدون مهبودی، عضو هیأت علمی انستیتو پاستور ایران در رویداد استارتاپی نوآوری فناورانه در توسعه سلامت امن با بیان اینکه کشور ایران در تولید داروهای بیوتک بیش از ۱۵۰۰ میلیارد تومان فروش داریم، گفت: کشور ایران در تولید داروهای بیوتک بعد از کشور روسیه قرار دارد.

مهبودی در ادامه با اشاره به اینکه برنامه ما به دست آوردن ۳ درصد بازار جهانی داروهای بیوتک در سال ۱۴۰۴ می باشد، گفت: در سند سبز تکنولوژی و سند جامعه علمی کشور ما باید تا سال ۱۴۰۴ بتوانیم ۳ درصد بازار جهانی را به خود اختصاص دهیم یعنی صادرات یک میلیارد دلار که متاسفانه نتوانسته ایم طبق برنامه پیش برویم که امید است به این مهم دست یابیم.

وی افزود: در حال حاضر در سال ۹۸ تنها ۲۲ میلیون دلار صادرات داشته ایم.

عضو هیأت علمی انستیتو پاستور ایران ادامه داد: با توجه به اینکه وزارت بهداشت هم متولی قیمت گذاری، تولید ‌و عرضه است نمی تواند تاثیر گذار باشد و این وزارتخانه باید تنها نقش نظارتی داشته باشد.

مهبودی ادامه داد: داروساز های ایران به جز تعداد خاصی تحصیل کرده‌اند مابقی کارخانه هستند.

وی در ادامه با اشاره به ایجاد ۴ هزار شرکت دانش بنیان در کشور، گفت: خوشبختانه برخی از داروهای تولید کشور به خاطر کیفیت بالا و اثر گذاری آن در کشور عربستان در حال استفاده است و در برخی از کشورهای دیگر نیز مورد استقبال قرار می گیرد.

عضو هیات علمی انستیتو پاستور ایران در ادامه دارو را یک صنعت دانست و گفت: اولین حرکت توسعه توجه به این صنعت است اما برخی از داروها با وجود تولید کنندگان انبوه همچنان مجوز تولید داده می شود در حالی که باید بر روی دیگر دارو ها سرمایه گذاری انجام شود.

وی در ادامه با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص درون زا و برون نگر بودن فعالیت ها ، تاکید کرد: باید با ایجاد شرکت‌های دانش بنیان براساس نگاه ‌‌پتانسیل داخلی حمایت کرده و با نگاه فرا مرزی حرکت کنیم.

مهبودی در ادامه اظهار داشت: کشور در این برهه از زمان نیازمند تفکر بسیجی برای رفع نیازهای کشور است و باید با دید توسعه صادرات پیش برویم.

به گزارش عصرپرس،دراین رویداداستارتاپی نوآوری فناورانه درتوسعه سلامت امن 13 شرکت برگزیده تجلیل شدنذ.


خبرنگار: پروین مرادی
نام:
ایمیل:
* نظر: