اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۱۶۵۶۵
تاریخ انتشار: ۱۱:۲۳ - ۲۲ دی ۱۳۹۸ - 12 January 2020
رییس سازمان بسیج جامعه پزشکی کشور:
رییس سازمان بسیج جامعه پزشکی کشور با اینکه فناوری های باید به اقتصاد سلامت کمک کند،گفت:شرکت های دانش بنیان کشور باید فناوری و تجهیزات خود را براساس کشش بیمه ها و بازار کشور طراحی و عرضه کنند.

فناوری های جدید باید به اقتصاد سلامت کمک کند

به گزارش خبرنگار سرویس اجتماعی عصرپرس، ابراهیم متولیان، رییس سازمان بسیج جامعه پزشکی کشور در رویداد استارتاپی نوآوری فناورانه در توسعه سلامت امن  با اشاره به اینکه فناوری های باید به اقتصاد سلامت کمک کند،گفت:شرکت های دانش بنیان کشور باید فناوری و تجهیزات خود را براساس کشش بیمه ها و بازار کشور طراحی و عرضه کنند.

متولیان در ادامه گفت: رشته های مهندسی کشور اگر همسو هم حرکت کنند و در نگهداشت دستگاه هااقدام کنند می توانند بسیاری از دستگاههای که تنها به خاطر کمبود با ایراد یک قطعه در انبارها وجود دارند بازسازی ‌قابل دسترسی بهتر قرار دهند.

وی افزود: اگر طول دستگاه ها را بالا ببریم اثرگذار تر خواهد بود چرا که شرکت های بزرگ دنیا تجهیزات را طراحی کرده اند و طراحی مجدد آنها توجیه اقتصادی ندارند.

رییس سازمان بسیج جامعه پزشکی کشور در ادامه  با بیان اینکه در کشور های بزرگ دنیا حداقل سه ما طول می کشد تا فرد یک ام ار ای و یا سونوگرافی انجام دهد، تصریح کرد: وزارت بهداشت باید روش مصرف گاردلاین ها تغییر دهد و پزشکان کشور با شرح حال هزینه های بیماران را کمتر کنند و‌ از وجود تجهیزات بی مصرف جلوگیری کند.

 

 

خبرنگار:پروین مرادی


نام:
ایمیل:
* نظر: