اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۱۶۵۴۶
تاریخ انتشار: ۲۱:۱۴ - ۱۸ دی ۱۳۹۸ - 08 January 2020
وزیر صمت در دومین میز ساخت داخل صنعت پتروشیمی تاکید کرد:
وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت:پرچمدار نهضت ساخت داخل یقینا مقام معظم رهبری هستند و اگر امروز به این نقطه رسیدیم که برخی گله مندی های تشکل ها و واحدهای صنعتی به تقدیر و تشکر انجامیده است، در سایه انجام وظیفه در راستای منویات مقام معظم رهبری در این حوزه و در سال رونق تولید است.

پرچمدار اصلی نهضت ساخت داخل مقام معظم رهبری هستند

به گزارش عصرپرس، وزیر صنعت، معدن و تجارت در مراسم دومین میز تعمیق ساخت داخل تجهیزات صنعت پتروشیمی در راستای نهضت ساخت داخل گفت: شهادت جانسوز حاج قاسم سلیمانی و یاران وفادارش را تبریک و تسلیت عرض می کنم، یقیناً روح این سردار رشید اسلام و کشورمان از اقدامات و کارهایی که در حوزه نهضت ساخت داخل انجام می دهیم و توجهی که به توان جوانان این مرز بوم داریم،یاریگر است.

رضا رحمانی افزود: حاج قاسم سلیمانی بخاطر حفظ اسلام و ایران و این‌ملت بزرگ از جانشان مایه گذاشته اند و فداکاری کردند و بهترین راه برای تداوم راه ایشان تلاش شبانه روزی و توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری در تمامی زمینه هاست.

وی ادامه داد: نهضت ساخت داخل تداوم دارد چرا که این نهضت در ادامه نهضت انقلاب اسلامی و مجاهدت های امثال حاج قاسم ها است.

پرچمدار اصلی نهضت ساخت داخل مقام معظم رهبری هستند

رحمانی تصریح کرد: پرچمدار نهضت ساخت داخل یقینا مقام معظم رهبری هستند و اگر امروز به این نقطه رسیدیم که برخی گله مندی های تشکل ها و واحدهای صنعتی به تقدیر و تشکر انجامیده است، در سایه انجام وظیفه در راستای منویات مقام معظم رهبری در این حوزه و در سال رونق تولید است.

تفکر ساخت داخل در حال نهادینه شده در کشور است

وزیر صنعت، معدن و تجارت در دومین میز تعمیق ساخت داخل تجهیزات صنعت پتروشیمی با اشاره به توان بدیع و نوآوری های بسیاری از واحدهای صنعتی حتی در شرایط موجود کشور، گفت: کارها و اقداماتی که در حوزه نهضت ساخت داخل انجام می شود یقینا فراتر از برگزاری این میزهای نمادین است و خوشحالیم که این‌تفکر در کشور در حال نهادینه شدن است.

رحمانی افزود: باید ساخت داخل را در کشور تبدیل به یک فرهنگ و ارزش کنیم و همه به این باور برسند که ادامه راه شهدا، امروز همین ساخت داخل و توجه به نهضت داخلی سازی است؛ چرا که چرخ های تولید و اشتغال را نهضت ساخت داخل به حرکت در می آورد و باعث توسعه و آبادانی می شود.

وی ادامه داد: نهضت ساخت داخل کار ارزشمند و بزرگی است که آغاز شده است و باید هر روز تقویت بشود، هر فردی با هر میزان از ظرفیت و توان می تواند در این نهضت عمومی سهیم شود و حتی یک‌خانم خانه دار نیز با خرید کالای ایرانی در این نهضت می تواند مشارکت داشته باشد.

ساخت داخل منشاء برکت است

وزیر صمت خاطرنشان کرد: از هر زاویه که به این موضوع نگاه کنیم ساخت دخل منشاء برکات فراوانی برای کشور است و باید قدر دانسته شود و از آن با جدیت حمایت کنیم.

رحمانی تاکید کرد: رهبری فرموده اند که سیاستهای تکیه بر توان داخلی باید آنچنان محکم باشد که اگر تحریمها هم برداشته شد به این سیاستها آسیبی وارد نشود و این برای ما تبدیل به یک اعتقاد و باور شده است.

وی گفت: اگر روزی هم تحریم نبودیم باید بدانیم که اولویت کشور تولید داخل است و این رویکرد در مجموعه وزارت صمت تبدیل به یک اعتقاد شده است که تا زمانی که یک‌ جوان ایرانی بیکار است این‌ نهضت را ادامه می دهیم.

پشتوانه ما ساخت داخل فرمایشات مقام‌معظم رهبری است

وزیر صنعت، معدن و تجارت در مراسم دومین میز تعمیق ساخت داخل تجهیزات صنعت پتروشیمی اضافه کرد: پشتوانه ما در رونق تولید و ساخت داخل فرمایشات و تاکیدات مقام‌معظم رهبری است و باید هر کس در هر جایی که می تواند این نهضت را در دستور کار قرار دهد.

رحمانی ادامه داد: ظرفیت ها و توانمندی های خوبی در حوزه ساخت داخل داریم، از جمله منابع انسانی( کارگران و مهندسین) که نیروهای کاملاً خلاقی در کشور داریم و باید مورد حمایت قرار گیرند.

وی خاطرنشان کرد: تا افق ۱۴۰۰ می خواهیم ۱۰ میلیاردلار از نیازهای وارداتی را داخلی سازی کنیم و در همین راستا ضرورت دارد حتی از فرصتهای استفاده نشده و منابع خدادادی موجود حداکثر استفاده و بهره مندی را داشته باشیم.

وزیر صمت تاکید کرد: مردم برای یاری ما همواره در صحنه هستند و خوشبختانه بخش های مختلف نیز برای تحقق اهداف ساخت داخل و رونق تولید اعلام آمادگی نموده اند که در صورت ایجاد بسترهای مناسب از جمله تامین نقدینگی مورد نیاز واحدها که حتماًٌ باید باورها مورد بازنگری قرار گیرند، چرا که برای اشتغال جوانانمان باید باورهایمان اصلاح شود.

رحمانی گفت: اولویت اول ما بر اساس فرمایشات مقام‌معظم رهبری و تاکیدات رییس جمهور حفظ وضعیت موجود تولید و اشتغال کشور است.

ضرورت انجام به موقع تعهدات برای تداوم همکاری ها

وی افزود: کیفیت و تحویل در موعد مقرر و قیمت سه عامل رقابتی در دنیا است که عامل زمان بسیار حائز اهمیت تر است و باید در دستور کار سازندگان واقع شود؛ انجام به موقع تعهدات برای تداوم همکاری ها و استمرار سفارشات امر واجبی است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به افتتاح اخیر طرح تولید ورق های فولادی API در اصفهان، گفت: این طرح ۲۵۰ میلیون یورو کاهش ارزبری داشته است و خوشبختانه طرح های متعددی از این دست در کشور در حال انجام است.

رحمانی ادامه داد: امسال مرکز ساخت داخل وزارت صمت را علیرغم اینکه در شرایط جدید تمرکز دولت بر کوچک سازی است، با ایجاد ساز و کارهای قانونی لازم راه اندازی کردیم.

وی تصریح کرد: برای دستیابی به ایده آل های خود در برخی رویکردها از همین جمله ساخت داخل و توسعه کسب و کار های نو، باید نگاه های سنتی را اصلاح کنیم؛ همچنین در تامین نقدینگی مورد نیاز واحدها باید نگاه های موجود در کشور اصلاح شود و ضرورت دارد که تصمیم گیری ها مبتنی بر شرایط موجود باشد.

افزایش تولیدات و تراز تجاری کشور طی 9 ماهه امسال

به گزارش شاتا، وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: در ۹ ماهه امسال تولید کشور در بیش از دو سوم کالاهای منتخب، افزایشی بوده است و این درحالی است که طبق اعلام بانک مرکزی رشد صنعت را در ۹ ماهه امسال به مثبت ۱۰ درصد رسیده که دستاورد بسیار بزرگی است.

رحمانی افزود: طی این مدت و بر اساس آمار های موجود صادرات از واردات پیشی گرفته و تراز تجاری کشور مثبت شده و به لحاظ وزنی با 103 میلیون تن صادرات حدود 20 درصد افزایش صادرات داشته ایم.


نام:
ایمیل:
* نظر: