اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۸:۰۶
کد خبر: ۱۶۵۳۲
تاریخ انتشار: ۱۲:۳۸ - ۱۸ دی ۱۳۹۸ - 08 January 2020
ربیعی:
سخنگوی دولت، گفت: امروز سپاه پاسدران انقلاب اسلامی پاسخ موعود را تحقق بخشید و با قدرت تمام بدون امکان واکنش پدافندی مرکز توطئه و کانون تروریسم دولتی آمریکا مورد هدف قرار گرفت.

سپاه مرکز توطئه و کانون تروریسم دولتی آمریکا را هدف قرار دادبه گزارش سرویس سیاسی عصرپرس، علی ربیعی سخنگوی دولت روز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیات وزیران گفت: تشییع پیکر سردار شهید سلیمانی و همرزمانش در چند شهر کشور برگزار شد؛ مراسمی که تاکنون تجربه نشده بود و مردم با احترام این شهیدان را مشایعت کردند.

وی افزود: امروز ترامپ چهره منفوری میان مردم ایران و جهان اسلام و روشنفکران وآزادی خواهان اروپایی و آمریکایی است.

سخنگوی دولت بیان کرد: حضور میلیونی مردم یک فرصت تاریخی و جدید از خون پاک این شهیدان مقاومت برای ایران خلق کرد؛ همگان دیدند که پایه های مشروعیت مدنی نظام جمهوری اسلامی ایران چگونه استوار است و این مشروعیت به رخ جهانیان کشیده شد.

ربیعی اظهار داشت: ترامپ و پمپئو احمقانه می گفتند «مردم با نظام جمهوری اسلامی نیستند، آنها با چنین تخیل و تحلیلی آمریکا جسارت ترور شهید سلیمانی را پیدا کرد.

سخنگوی دولت افزود: بدون تردید ترور سپهبد سلیمانی ثابت کرد داعش و تروریسم بخش از بازی امریکا برای چپاول منطقه بوده است. و آن ها اساسا آن‌گونه که ادعا می کردند برای مقابله با  داعش در این منطقه حضور نداشتند.

وی تاکید کرد: سردار سلیمانی مهمترین مقام نظامی در جهان بود که بیشترین تاثیر در داعش‌زدایی از منطقه غرب آسیا و شمال آفریقا داشت.

ربیعی گفت: اگر شهید سلیمانی و همرزمان او نبودند قطعا امروز تروریسم منافع اروپا  و آمریکا را تهدید می کرد آمریکایی ها فراموش کرده اند چگونه در مقابل القاعده ضعیف در آن دوران چقدر ناتوان بوده اند.

سخنگوی دولت گفت: عقب راندن داعش فلسفه حضور آمریکا و چپاول را با سوالی بزرگ روبه رو کرده بود ما امروز از همه صلح طلبان در دنیا می خواهیم علیه تروریسم  و جنگ طلبی ترامپی فریاد بزنند و سخن بگویند

ربیعی بیان کرد: ترامپ در جهانی ناامن به دنبال منافع شخصی خود است، دیروز شاهد بودیم که وزیران خارجه آمریکا و انگلیس تلاش زیادی کردند، که تکذیب کنند که سردار سلیمانی برای پیام صلح به عراق رفته بود و هیچ سندی را ارائه نمی کردند و هیچ سندی را ارائه نمی کردند حداقل سخنان نخست وزیر عراق و کشوری که پیام داده امروز شاهد این مدعا هستند.

سپاه مرکز توطئه و کانون تروریسم دولتی آمریکا را هدف قرار داد

ربیعی با پاسداشت خون سردار شهید سلیمانی و همرزمانش تصریح کرد: حفظ انسجام در داخل قدرت ملی ما خواهد بود انتقام وانسجام با هم در کنار هم ما را موفق تر به پیش خواهد برد.

سخنگوی دولت از همه مردم در همه جای ایران و جهان برای سوگواری برای شهیدان مقاومت قدرانی کرد و افزود: امروز سپاه پاسدران اقلاب اسلامی پاسخ موعود را تحقق بخشید؛‌از آنها برای این عملیات دقیق نیز سپاسگزاریم که با قدرت تمام بدون امکان واکنش پدافندی مرکز توطئه و کانون تروریسم دولتی آمریکا مورد هدف قرار گرفت.

ربیعی با تاکید بر اینکه «ایران جنگ طلب نبوده ونیست» تصریح کرد: پاسخ داده شده به آمریکا حق مشروع ما بود، اگر آمریکایی‌ها واکنش نشان دهند متقابلا و شدیدا اقدام خواهیم کرد.

 

 

 


نام:
ایمیل:
* نظر: