اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۶
کد خبر: ۱۶۵۳۰
تاریخ انتشار: ۱۲:۱۷ - ۱۸ دی ۱۳۹۸ - 08 January 2020
سرپرست امور منابع آب تهران و پردیس گفت: با انسداد 10 حلقه چاه غیر مجاز در یک هفته گذشته، از برداشت سالانه بیش از 235 هزار متر مکعب آب جلوگیری شد.

انسداد 10 حلقه چاه غیرمجاز آب در تهرانبه گزارش سرویس اقتصادی عصرپرس از پاون، راما حبیبی سرپرست امور منابع آب تهران و پردیس با اعلام مطلب فوق افزود: با تلاش گروه گشت و بازرسی، همکاری کارشناسان حقوقی و اخذ دستور قضایی طی یک هفته گذشته  10 حلقه چاه غیرمجاز در محدوده عملکرد این امور در تهران و پردیس در مجموع به عمق  567 متر با دبی 12 لیتر برثانیه پر و مسدود شد.

وی با بیان اینکه این تعداد چاه‌ها در جهت اجرای طرح احیا و تعادل‌بخشی آب‌های زیرزمینی و صیانت از منابع آبی پر شده است، افزود: با انجام این عملیات از خروج 235 هزار و 494 متر مکعب آب سفره‌های زیرزمینی جلوگیری خواهد شد.

سرپرست امور منابع آب تهران و پردیس تصریح کرد: طی این مدت در بخش آب‌های سطحی دو مورد بررسی تصرفات غیرمجاز و در بخش آب‌های زیرزمینی، با پیگیری‌های واحد بازرسی و نظارت نسبت به نصب چهار دستگاه کنتور حجمی هوشمند روی چاه‌های پروانه‌دار اقدام شد.

حبیبی با تاکید بر ارتباط خوب و همکاری تنگاتنگ دستگاه قضایی برای برخورد با متخلفان و متجاوزان به منابع آب سطحی و زیرزمینی گفت: برداشت‌های بی رویه آب سبب افت سطح آب‌های زیرزمینی شده است و کاهش سطح آب‌های زیرزمینی خطرات و عواقب جبران ناپذیری از جمله ایجاد فروچاله، فرونشست زمین، شور شدن آب، کاهش کیفیت آب را در پی دارد.


نام:
ایمیل:
* نظر: