اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۱
کد خبر: ۱۶۵۱۵
تاریخ انتشار: ۱۵:۲۸ - ۱۷ دی ۱۳۹۸ - 07 January 2020
وزیر صمت اعلام کرد:
وزیر صنعت، معدن و تجارت با اعلام آمادگی برای اجرای ماده هفت قانون بهبود مستمر محیط کسب و کار گفت: باید سایر دستگاه‌ها نیز به اجرای این ماده کمک کنند.

آمادگی وزارت صنعت برای اجرای قانون بهبود محیط کسب و کاربه گزارش سرویس اقتصادی عصرپرس ، رضا رحمانی وزیر صنعت، معدن و تجارت در نود و دومین نشست شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی افزود: برای اجرای این ماده، سامانه‌ای پیش بینی شده که زیرساخت‌های ایجاد سامانه، فراهم است، اما اجرای این ماده، اراده‌ای فراتر از یک وزارتخانه می‌خواهد و همه دستگاه‌ها باید پنجره واحد را بپذیرند.

وی اضافه کرد: در شرایط جدید، یکی از راه‌های مقابله با تحریم و جنگ اقتصادی، تسهیل امور است و اجرای این ماده نیز قدم موثری در تسهیل امور به حساب می‌آید.

رحمانی گفت: از نظر وزارت صنعت نه تنها هیچ مانع فنی و فکری برای اجرای این ماده وجود ندارد بلکه این وزارتخانه، اجرای آن را ضروری می‌داند.

در ماده ۷ قانون بهبود مستمر محیط کسب‌وکار، بر ساماندهی و کاهش مراجعات نمایندگان دستگاه‌های دولتی به واحد‌های تولیدی تاکید شده است؛ زیرا تعدد مراجعات دستگاه‌های مختلف همواره مورد اعتراض واحد‌های تولیدی بوده و آن‌ها معتقدند که مراجعات و خواسته‌ها از قانون خاصی پیروی نمی‌کند. واحد‌های تولیدی خواهان کاهش مراجعات هستند که تاثیر مهمی در بهبود فضای کسب و کار خواهد داشت. برای اجرای این ماده نیز باید سامانه‌ای ایجاد و از طریق آن، مراجعات واحد‌های دولتی به بخش تولیدی ساماندهی شود.


نام:
ایمیل:
* نظر: