اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۰۰
کد خبر: ۱۶۵۱۰
تاریخ انتشار: ۱۴:۱۲ - ۱۷ دی ۱۳۹۸ - 07 January 2020
وزیر اقتصاد:
وزیر امور اقتصادی و دارایی در پاسخ به سوالی در خصوص تاثیر شهادت سردار سلیمانی بر روند بررسی پیوستن به گروه اقدام مالی گفت: هنوز چیزی اعلام نشده و از نظر قانونی، پیوستن به FATF از دستور کار خارج نشده است.
بررسی FATF همچنان در دستور کار مجمع استبه گزارش سرویس اقتصادی عصرپرس، فرهاد دژپسند وزیر امور اقتصادی و دارایی  روز سه شنبه در حاشیه نشست شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی در جمع خبرنگاران با اشاره به وضعیت پیوستن به گروه اقدام مالی ویژه (FATF) گفت: اکنون دو لایحه قانونی پیشنهادی دولت یعنی پالرمو و CFT  که به تصویب مجلس رسیده در دستور کار مجمع قرار دارد.

وی ادامه داد: این نهاد ادعای مقابله با تامین مالی تروریسم را دارد، در حالی که امروز می‌بینیم رییس جمهوری یک کشور با بودجه دولتی دست به ترور زده و تروریسم دولتی را شاهدیم.

وزیر اقتصاد تاکید کرد: باید همه نهادها از جمله FATF به این اتفاق اعتراض کند، چرا که تروریسم دولتی منشا بسیاری از فجایع خواهد بود و این کار بر خلاف قوانین حقوقی و بین‌المللی است.

دژپسند در پاسخ به سوال دیگری درباره نحوه بازپرداخت وام به تولیدکنندگان از محل صندوق توسعه ملی گفت: این صندوق تابع مقررات است که این مقررات را یا قانون مصوب کرده و یا بر اساس سیاست‌های کلی رهبر معظم انقلاب شرایط توسط هیأت امنای صندوق تعیین شده است.
وی ادامه داد:  بنابر این اگر قرار است اصلاحی در دستور کار هیأت امنا قرار گیرد، تا زمان اصلاح نهایی این موضوع به ستاد تسهیل دبیرخانه شورای گفت‌وگو موکول می‌شود تا موضوع را به وزارت صنعت منتقل کند. 

به گفته وزیر اقتصاد ستاد تسهیل در آنجا فرصت و تنفسی را معین می‌کند تا در رابطه با آن هیات امنای صندوق تصمیم بگیرند.

 منبع: ایرنا

نام:
ایمیل:
* نظر: