اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۶
کد خبر: ۱۶۴۹۸
تاریخ انتشار: ۰۹:۳۵ - ۱۶ دی ۱۳۹۸ - 06 January 2020
مراسم تشییع پیکر سردار شهید سپهبد سلیمانی و همرزمانش با حضور جمعیت عظیم عزاداران در حال برگزاری است.

مراسم وداع با سردار سپهبد سلیمانی و همرزمانش در تهران

به گزارش عصرپرس، مراسم تشییع پیکر سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی، ساعت ۸ صبح امروز (دوشنبه) در دانشگاه تهران آغاز شد و تعداد زیادی از مقامات کشوری و لشکری برای اقامه نماز در محل دانشگاه تهران حاضر شده‌اند.

حضرت آیت الله خامنه ای رهبر انقلاب اسلامی در این مراسم بر پیکر شهید سلیمانی اقامه نماز خواهند کرد.

در حال حاضر تمام خیابان‌های منتهی به دانشگاه تهران مملو از جمعیت عزادار بوده و هر لحظه بر تعداد تشییع کنندگان پیکر این سرباز وطن افزوده می‌شود.

پیکر شهید سپهبد سلیمانی و همرزمانش پس از تشییع باشکوه در شهرهای عراق، روز گذشته وارد خوزستان شد و بعد از وداع مردمی در اهواز به مشهد مقدس منتقل شد. پیکر شهید سلیمانی شب گذشته به تهران منتقل شد.

شرکت کنندگان در مراسم تشییع شهید قاسم سلیمانی با امضای طوماری خواهان گرفتن «انتقام سخت» شهادت سردار سلیمانی شدند و اعلام کردند پاسخ این اقدام تروریستی دولت جنایتکار ترامپ باید داده شود.

«مرگ بر آمریکا» و «مرگ بر اسرائیل» در پایتخت ایران اسلامی توسط شرکت کنندگان در مراسم تشییع شهید سپهبد قاسم سلیمانی شرکت‌کنندگان در طنین انداز شد.

مردم تهران همچنین در این مراسم شعار «نه سازش، نه تسلیم نبرد با آمریکا» سر دادند.

تهرانی ها با شعار «می‌کشم، می‌کشم آنکه برادرم کشت» به سمت محل اقامه نماز بر پیکران شهیدان حرکت می کنند.

از دیگر مسائل قابل توجه دست نوشته های زیادی با هشتگ #انتقام_سخت و با مضمون ضرورت اقدام متقابل در برابر اقدام تروریستی آمریکاست که مردم در دست دارند.

«فرزندان شهدا انتقامی سخت از آنان می‌گیرند»، «لشکر قاسمیون»، «ترامپ قمار باز من حریف تو هستم»، «بدرود فرمانده»، «سنگرت خالی نیست ابومهدی» از دیگر مضامین پلاکاردها و دست نوشته های مردم شرکت کننده در مراسم تشییع سپهبد قاسم سلیمانی است.

جمعی از شرکت کنندگان در مراسم تشییع شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس و همرزمانشان با اعدام نمادین ترامپ، جنازه وی را از چهارراه کالج تا دانشگاه تهران حمل کردند.

سپهبد شهید قاسم سلیمانی  بامداد روز جمعه  به همراه ابومهدی المهندس از فرماندهان حشد الشعبی توسط بالگردهای آمریکایی به شهادت رسید. این اقدام جنایتکارانه آمریکا در حالی رخ داد که سپهبد سلیمانی به دعوت نخست وزیر عراق و در جهت کاهش تنش‌های منطقه ای، در کشور عراق حاضر شده بود.

 

 

 


نام:
ایمیل:
* نظر: