اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۱۶۴۹۵
تاریخ انتشار: ۲۰:۲۰ - ۱۵ دی ۱۳۹۸ - 05 January 2020
در پی اظهارات غیرواقعی، نسنجیده و مخرب برخی مقامات آلمان در حمایت از تهاجم تروریستی آمریکا به عراق که منجر به شهادت سردار سلیمانی و همراهان ایشان شد، کاردار سفارت آلمان در تهران در غیاب سفیر به وزارت امور خارجه احضار شد.

کاردار سفارت آلمان به وزارت امور خارجه احضار شد

به گزارش عصرپرس از اداره کل اطلاع‌رسانی و امور سخنگویی وزارت امور خارجه، رییس اداره دوم غرب اروپا در این ملاقات ضمن تصریح بر نقش موثر و تعیین کننده سردار شهید سلیمانی در برقراری ثبات و امنیت در غرب آسیا، خاطرنشان کرد: شهید سردار سلیمانی نه فقط در ایران که در سطح  منطقه ای و بین المللی به عنوان قهرمان مبارزه با تروریسم و داعش مورد احترام است. براین اساس، این گونه مواضع یک طرفه و غیر قابل قبول، مغایر با همکاری های سنتی دو کشور از یکسو و ثبات و امنیت منطقه از سوی دیگر است.

کاردار آلمان با اشاره به محبوبیت سردار سلیمانی در ایران اظهار داشت که مراتب را فورا به کشورش منعکس خواهد کرد.

سردار سرافراز اسلام حاج قاسم سلیمانی بامداد جمعه ۱۳ دی ماه به همراه ابومهدی مهندس از فرماندهان مقاومت پس از عمری مجاهدت در حمله بالگردهای آمریکایی در فرودگاه بغداد به شهادت رسیدند

براساس اعلام پنتاگون، وزارت دفاع آمریکا، دستور این حمله هوایی را دونالد ترامپ، رییس جمهوری و فرمانده کل قوای این کشور صادر کرده بود.

در پی این اقدام تروریستی حضرت ‌آیت الله خامنه ای رهبر انقلاب اسلامی سه روز عزای عمومی اعلام کردند.

مراسم تشییع پیکر سردار شهید سلیمانی صبح فردا - دوشنبه - ۱۶ دی ماه ساعت هشت صبح مقابل دانشگاه تهران برگزار می شود.


نام:
ایمیل:
* نظر: