اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۰۰
کد خبر: ۱۶۴۸۶
تاریخ انتشار: ۱۷:۴۶ - ۱۵ دی ۱۳۹۸ - 05 January 2020
وزیر امور خارجه در واکنش به یاوه‌گویی‌های تازه مقام‌های آمریکایی، نوشت: هدف گرفتن اماکن فرهنگی یک جنایت جنگی است؛ پایان حضور شرورانه آمریکا در غرب آسیا آغاز شده است.

ظریف: پایان حضور شرورانه آمریکا در غرب آسیا آغاز شده است

به گزارش عصرپرس از اداره کل اطلاع‌رسانی و امور سخنگویی وزارت امورخارجه، محمد جواد ظریف روز یکشنبه در رشته توییتی نوشت: دونالد ترامپ که با ترورهای بزدلانه روز جمعه، مرتکب نقض شدید قوانین بین‌المللی شده است، بار دیگر تهدید به ارتکاب نقض جدید «هنجار بنیادین» کرده است.

ظریف تاکید کرد: هدف گرفتن اماکن فرهنگی یک جنایت جنگی است؛ خواه با ضربه یا فریاد، پایان حضور شرورانه آمریکا در غرب آسیا آغاز شده است.

وی اظهار داشت: آن‌هایی که خود را به شکل دیپلمات درآورده‌اند و آنهایی که به صورت بی‌شرمانه نشسته‌اند تا اهداف فرهنگی و غیرنظامی ایران را شناسایی کنند، حتی زحمت باز کردن فرهنگ لغات حقوقی را به خود نداده‌اند.

وزیر امور خارجه خاطرنشان کرد: «هنجار بنیادین» به هنجارهای مقرر در حقوق بین‌الملل اشاره دارد یعنی خطوط قرمز بین‌المللی که یک «نه، نه» بزرگ است.

ظریف تاکید کرد: یادآوری برای آنانی که توهم تقلید از جنایات جنگی داعش با هدف قرار دادن میراث فرهنگی ما را دارند طی چند هزار سال تاریخ، وحشی‌ها آمده‌اند و شهرهای ما را تخریب کرده‌اند، بناهای مهم را با خاک یکسان کرده‌اند و کتابخانه‌های ما را سوزانده‌اند.

وی افزود: اکنون آن‌ها کجا هستند؟ ولی ما همچنان با سربلندی این جا هستیم.

دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا امروز در حساب کاربری خود در توییتر به ایران توصیه کرد دوباره به آمریکا حمله نکند و گرنه با ضربه بی سابقه این کشور مواجه خواهد شد.

وی مدعی شده بود: اگر ایران هر یک از آمریکایی ها یا دارایی‌های آن را مورد هدف قرار دهد، ما ۵۲ نقطه در ایران را هدف قرار می‌دهیم.

ترامپ مدعی شد که این اقدام به تلافی ۵۲ آمریکایی خواهد بود که سال‌ها پیش ایرانی ها گروگان گرفته بودند.

ترامپ تهدید کرد که اماکنی را هدف قرار خواهد داد که از نظر "فرهنگی" برای ایران اهمیت دارد و این کار را به سرعت و سخت انجام خواهد داد.


نام:
ایمیل:
* نظر: