اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۸
کد خبر: ۱۶۴۵۷
تاریخ انتشار: ۱۲:۱۶ - ۱۱ دی ۱۳۹۸ - 01 January 2020
با حضور رئیس جمهور؛
سد مخزنی و شبکه آبیاری و زهکشی احمد بیگلو شهرستان مشگین شهر با حضور رئیس جمهور به بهره‌برداری رسید.

سد مخزنی و شبکه آبیاری و زهکشی احمد بیگلو مشگین شهر افتتاح شدبه گزارش عصرپرس،حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی روز چهارشنبه با حضور در محل احداث سد مخزنی احمدبیگلو در شهرستان مشگین شهر، ضمن بهره‌برداری از این سد و شبکه آبیاری و زهکشی آن، با توضیح وزیر نیرو و مسئولان و دست اندرکاران اجرای این پروژه، در جریان چگونگی روند احداث و بهره‌برداری از آن قرار گرفت.

سد احمدبیگلو سدی مخزنی از نوع خاکی با هسته رسی با حجم مخزن ۲۷.۴ میلیون متر مکعب است که قابلیت تنظیم سالانه ۱۸.۹۲میلیون متر مکعب با هدف تامین آب شرب مشگین شهر و روستاهای اطراف و ۲۰۳۵هکتار اراضی کشاورزی منطقه را دارد.

آبگیری سدهای بفراجرد و تازه کند در استان اردبیل

با دستور رئیس جمهور در آئین افتتاح طرح‌های صنعت آب استان اردبیل، از طریق ویدئو کنفرانس عملیات آبگیری سدهای بفراجرد ‌و تازه کند در استان اردبیل آغاز شد.

سد ‌بفراجرد از نوع خاکی با هسته رسی و حجم مخزن ۶.۹ میلیون متر مکعب است که قابلیت تنظیم سالانه ۵.۴ میلیون متر مکعب آب را دارد. این سد با هدف تامین آب شرب شهر خلخال احداث شده است.

سد تازه‌کند نیز با حجم مخزن ۷.۴۲میلیون متر مکعب سالانه می‌تواند ۸.۵میلیون متر مکعب آب را تنظیم کند.این سد با هدف تامین آب شرب شهر تازه‌کند و روستاهای اطراف در مدار بهره‌برداری قرار خواهد گرفت.

شایان ذکر است: این پروژه‌ها در یازدهمین هفته پویش #هرهفته الف ب_ایران وزارت نیرو به بهره‌برداری رسید.


نام:
ایمیل:
* نظر: