اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۳۹
کد خبر: ۱۶۴۴۹
تاریخ انتشار: ۱۵:۱۷ - ۰۹ دی ۱۳۹۸ - 30 December 2019
سخنگوی صنعت برق اعلام کرد:
سخنگوی صنعت برق اعلام کرد:سه هزار و ۲۵۰ مگاوات نیروگاه جدید از پیک مصرف سال گذشته تا پیک امسال اضافه شد.

وارد مدار شدن سه هزار مگاوات نیروگاه جدیدخبرنگار: مهدی افشار

به گزارش خبرنگار سرویس اقتصادی عصرپرس، مصطفی رجبی مشهدی، سخنگوی صنعت برق روز دوشنبه در نشست خبری به دستاوردهای اعمال مدیریت مصرف در پیک تابستان امسال اشاره کرد و گفت: سه هزار و ۲۵۰ مگاوات نیروگاه جدید از پیک مصرف سال گذشته تا پیک امسال اضافه شد.

رجبی مشهدی گفت: امسال و در پیک مصرف ۲۰۰ هزار تفاهنامه با مشترکان صنعتی، کشاورزی و سایرین برای اعمال مدیریت مصرف امضا شد.

معاون برنامه ریزی اقتصادی شرکت توانیر در ادامه گفت: تنها حدود ۲۰۰ تا ۳۰۰ ساعت محدودیت تامین برق در ماه های گرم سال وجود دارد که با مدیریت مصرف، این محدودیت ها کاهش خواهد یافت .

وی ادامه داد: تامین برق در سایر اوقات هیچ محدودیتی ندارد، علاوه بر آن صنعت برق می‌تواند نیازهای جدید برق را تامین کند.

سخنگوی صنعت برق، برقی کردن موتور سیکلت ها را اقدام مناسبی ارزیابی کرد و گفت: این موضوع به بهبود هوای کلان‌شهرها کمک خواهد کرد و بر این اساس آمادگی وجود دارد تا تامین برق ایستگاه‌های شارژ انجام شود.

رجبی مشهدی در ادامه با بیان این‌که حدود ۷۰ درصد آلودگی‌ها مربوط به ذرات معلق می‌شود، اظهار کرد: عامل مهم انتشار ذرات معلق در کلانشهرها وسائل نقلیه و موتورسیکلت‌ها هستند که در این بین نقش نیروگاه‌ها بسیار محدود است.

وی با تاکید بر این که اگر نیروگاه‌ها مصرف گاز داشته باشند، هیچ‌گونه ذرات معلقی تولید نخواهند کرد، گفت: تنها در شرایط اضطرار از سوخت مازوت استفاده می‌کنیم که ممکن است عامل آلایندگی باشد که در حال حاضر نیز استفاده از سوخت مازوت در این نیروگاه‌ها بسیار اندک است.

به گفته سخنگوی صنعت برق کشور از ابتدای سال ۵۰ هزار میلیون مترمربع گاز، ۵.۶ میلیارد لیتر گازوئیل استفاده کرده‌ایم که در مجموع باید گفت تنها ۱۰ تا ۱۵ درصد از سوخت مایع استفاده شده که میزان مازوت نصف سوخت مایع بوده است.

رجبی مشهدی در ادامه گفت: اکنون ۱۰۰۰ مگاوات برق به کشورهای همسایه صادر می‌شود که نسبت به سال گذشته میزان صادرات برق افزایش یافته اما برای اعلام آمار دقیق باید سه ماه سال نیز تمام شود تا بتوانیم مقایسه درستی داشته باشیم.

استقبال وزارت نیرو از حضور بخش خصوصی برای صادرات برق

وی با اشاره به استقبال وزارت نیرو از حضور بخش خصوصی برای صادرات برق، گفت: براساس قانون بخش خصوصی می‌تواند برق حاصل از نیروگاه‌های تجدیدپذیر را صادر کند که وزارت نیرو نیز حمایت‌هایی را در این حوزه خواهد داشت.

سخنگوی صنعت برق کشور در خصوص مطالبات نیروگاه‌ها تصریح کرد: در سال گذشته ۱۱ هزار میلیارد تومان از مطالبات صنعت برق پرداخت شد که شش تا هفت هزار میلیارد تومان آن مربوط به پیمانکاران و تولید کنندگان برق بوده است. امسال نیز توانسته‌ایم بخشی از آن را تسویه کنیم و برای سال ۱۳۹۹ قصد داریم از ظرفیت‌های تبصره پنج بهره بگیریم.

رجبی مشهدی ادامه داد: در این راستا برای صندوق توسعه ملی و هیات تنظیم بازار نیز پیشنهاداتی ارائه شده که در صورت تصویب، اقساط با نرخ زمان تسهیلات اخذ خواهد شد.

تکذیب برخی شایعات مطرح شده در فضای مجازی در خصوص افزایش قیمت برق

سخنگوی صنعت برق در عین حال با تکذیب برخی شایعات مطرح شده در فضای مجازی در خصوص افزایش قیمت برق پس از حذف قبض برق نیز گفت: به هیچ عنوان افزایشی در قیمت برق یا تغییر در نحوه محاسبه برق وجود نداشته است.

رجبی مشهدی تاکید کرد: اگر مشترکی بتواند ایرادی در نحوه محاسبه قبض برق خود پیدا کند، هزینه برق مصرفی وی تا یک سال رایگان محاسبه خواهد شد.

 

 



نام:
ایمیل:
* نظر: