اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۱
کد خبر: ۱۶۴۱۱
تاریخ انتشار: ۱۱:۰۳ - ۰۷ دی ۱۳۹۸ - 28 December 2019
فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی در پیامی شهادت سرهنگ خلبان محمدرضا رحمانی را تسلیت گفت.

فرمانده کل ارتش شهادت سرهنگ خلبان رحمانی را تسلیت گفت

به گزارش عصرپرس از روابط عمومی ارتش، در متن پیام امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش خطاب به امیر سرتیپ خلبان عزیز نصیرزاده  فرمانده نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران آمده است: یکی دیگر از ستارگان درخشان نیروی هوایی الهی ارتش جمهوری اسلامی ایران از کالبد جان پرواز کرد و به یاران شهیدش پیوست.

در ادامه این پیام آمده است: داغ از دست دادن این عزیزان جبران ناشدنی است، لیکن امیدواری به وعده‌های راستین خداوند بزرگ تسلی بخش دل‌های داغدار است.

فرمانده کل ارتش در پیام خود نوشت: شهید سرهنگ خلبان محمدرضا رحمانی به آسمان پر کشید و به بالاترین مدال افتخار سربازی که شهادت است، دست یافت و ما را در غم و اندوه از دست دادن خود باقی گذاشت. به این امید که در وقت معلوم خلعت زیبای شهادت نصیبمان شود و چهره نوران شهیدان را در جوار قرب الهی و همنشینی با شهیدان کربلا ملاقات کنیم، دل‌های خود را به صبر زنده نگه می‌داریم و دفاع از ملت بزرگ ایران را ‌_که جان ما قربانی شایستگی آن ها است_ در تقابل دشمنانی که عزت، آقایی، استقلال و حق طلبی این ملت را بر نمی تابند، تکلیف و وظیفه سربازی خود می‌دانیم.

سرلشکر موسوی در پیام خود ضمن تسلیت  به محضر فرمانده معظم کل قوا (مدظله العالی) نوشت: به شما و خانواده محترم شهید و همرزمانم در نیروی هوایی تبریک و تسلیت عرض می‌کنم و از درگاه خداوند برای این شهید عزیز علو درجات را مسالت می‌کنم.

روز چهارشنبه مورخه ۴ دی‌ماه سال جاری یک فروند جنگنده میگ ۲۹ ارتش درحین انجام ماموریت در ارتفاعات سبلان دچار سانحه شد.  در این سانحه به دلیل شرایط بدجوی و با وجود اعزام تیم‌های مختلف جستجوگر از تکاوران و یگان‌های هوانیروز ارتش و سپاه، هلال احمر، کوهنوردان محلی و مردم منطقه، شناسایی محل سقوط جنگنده و یافتن اطلاعات از وضعیت خلبان به سختی انجام شد که سرانجام ظهر جمعه، شهادت سرهنگ خلبان محمدرضا رحمانی محرز شد.

شهید رحمانی در سال ۱۳۷۳ به استخدام نیروی هوایی ارتش درآمد و دوره های مقدماتی و تکمیلی خلبانی خود را زیر نظرخلبانان خبره ارتش طی کرد.


نام:
ایمیل:
* نظر: