اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۵۹
کد خبر: ۱۶۳۵۹
تاریخ انتشار: ۱۵:۳۸ - ۲۷ آذر ۱۳۹۸ - 18 December 2019
رئیس کمیسیون زیربنایی، صنعت و محیط زیست دولت اعلام کرد
محمد اسلامی به عنوان رئیس کمیسیون زیربنایی، صنعت و محیط زیست دولت تاکید کرد: اجازه نمی‌دهم هیچ مصوبه‌ای که برای محیط زیست مخاطره آمیز باشد از این کمیسیون به دولت ارسال شود.

خطوط پرترافیک برقی می‌شوند

به گزارش عصرپرس، محمد اسلامی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: سامانه "سپهتن" در تمام اتوبوس‌ها نصب است، رفتار راننده را ثبت می کند و جایگزین سیستم توخوگراف شده است. به کارگیری این سامانه در ناوگان باری و با اولویت ناوگان حمل سوخت در دست اقدام قرار دارد.

وی افزود: در نظر داریم مردم با استفاده از اپلیکیشن مربوطه بتوانند بار و مسافر خود در اتوبوس و کامیون را رصد کنند و آخرین اطلاعات مربوط به مکان و زمان رسیدن به مقصد و سایر موارد را به صورت برخط کسب کنند.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به رونمایی از نسخه جدید سامانه سپهتن گفت: نسخه جدید ۱۴۱ کارآمدتر و دو سویه شده است. اکنون مردم می‌توانند نکات مد نظر خود در سطح جاده‌ها و ناوگان را ارسال کنند و آنها بتوانند به هنگام عکس العمل نشان دهند.

اسلامی تصریح کرد: سامانه جامع ۱۴۱ از نمونه صهیونیستی به مراتب بهتر، دقیق‌تر و از امنیت بالاتری برخوردار است، بنابراین توصیه می شود مردم از این سامانه داخلی برای انجام سفرها استفاده کنند.

وی در ادامه در پاسخ به سوالی مبنی بر اقدامات وزارت راه و شهرسازی برای مقابله با افزایش آلودگی هوا گفت: ما از سرمایه آیندگان هزینه کرده‌ایم و نسل آینده را به مخاطره انداخته‌ایم، بنابراین وقت آن فرارسیده که به سمت مصرف بهینه سوخت و کاهش آلودگی هوا حرکت کنیم تا کیفیت هوا به حد استاندارد برسد.

وزیر راه و شهرسازی بیان داشت: ما در حال توسعه شبکه ریلی هستیم و در نظر داریم خطوط پر ترافیک را برقی کنیم. همچنین بهینه سازی ناوگان عمومی جاده‌ای با استاندارد یورو ۵ در دستور کار قرار دارد تا آلایندگی کمتری تولید شود.

اسلامی از امضا چند تقاهم نامه با وزارت صنعت، معدن و تجارت خبر داد و گفت: نوسازی ناوگان عمومی بار کشور که مدتی بود مسکوت مانده بود دوباره به جریان افتاده است.

وی به عنوان رئیس کمیسیون زیربنایی، صنعت و محیط زیست دولت تاکید کرد: اجازه نمی‌دهم هیچ مصوبه‌ای که برای محیط زیست مخاطره آمیز باشد از این کمیسیون به دولت ارسال شود.






خبرنگار: پروین مرادی
نام:
ایمیل:
* نظر: