اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۱
کد خبر: ۱۶۳۵۸
تاریخ انتشار: ۱۴:۲۱ - ۲۷ آذر ۱۳۹۸ - 18 December 2019
مدیرعامل سازمان بنادر در نشست ستاد هماهنگی خدمات سفر:
مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: کیفیت سفرهای دریایی در مقایسه با سال های گذشته از نظر ایمنی و سهولت دسترسی، ارتقاء پیدا کرده شده است.

پرداخت تسهیلات کم‌بهره سازمان بنادر برای توسعه گردشگری دریایی

به گزارش عصرپرس از سازمان بنادر و دریانوردی، محمد راستاد در نشست ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر با اشاره به امکانات زیرساختی و روبنایی فراهم شده در حوزه سفرها و گردشگری دریایی، اعم از پایانه ها و شناورهای گردشگری، اظهارداشت: امروز کیفیت سفرهای دریایی در مقایسه با سال های گذشته، در دو بخش ایمنی و سهولت دسترسی، ارتقاء پیدا کرده است.

وی افزود: در سال های اخیر سازمان بنادر و دریانوردی با هدف توسعه گردشگری دریایی تسهیلات کم بهره و سهل الوصول اعطاء می کند و از سوی با تقبل یارانه به بخش خصوصی برای سرمایه گذاری در زیرساخت ها و روبناها، از توسعه گردشگری دریایی حمایت کرده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه تا شرایط ایده آل در حوزه گردشگری دریایی، فاصله داریم، گفت: اخیرا سازمان بنادر برای بهبود گردشگری دریایی اقدمات مناسب و مطلوبی را در جزایر و سواحل جنوب کشور- به ویژه در جزیره قشم به عنوان مرکز ثقل سفرها و  گردشگری دریایی انجام داده است.

به گفته راستاد، هم اکنون در جزیره قشم با نصب اسکله شناور و فراهم شدن امکانات رفاهی، دسترسی به اسکله و انجام سفر دریایی، مناسب و بهتر شده است.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی از ساخت و احداث سایت و اسکله گردشگری نمونه در بندر چمخاله در گیلان  خبر داد و آن را یک گام مهم و راهبردی در استفاده درست از سواحل و نوار ساحلی کشور عنوان کرد.

وی استفاده از بهترین کیفیت و مناسب ترین شرایط برای گردشگری دریایی را استحقاق هموطنان ایرانی دانست و آن را رسالت سازمان بنادر در راستای ارتقای  گردشگری دریایی در کشور برشمرد.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: توسعه و امکانات گردشگری دریایی در کشور باید به گونه ای باشد که گردشگران ایرانی به جای سفر به خارج از کشور  از امکانات و ظرفیت های داخل کشور بهره ببرند.

راستاد تأکید کرد: در کشور ایران به لحاظ تنوع آب و هوایی، می توانیم در طول سال از امکانات گردشگری دریایی در شمال و جنوب کشور استفاده کنیم.

نشست ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر با حضور محمد راستاد؛ مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی، جلیل اسلامی؛ معاون امور دریایی سازمان بنادر و ولی تیموری؛ معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی برگزار شد.


نام:
ایمیل:
* نظر: