اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۱۶۳۴۵
تاریخ انتشار: ۱۳:۵۳ - ۲۶ آذر ۱۳۹۸ - 17 December 2019
وزیر بهداشت در همدان:
وزیر بهداشت گفت: در دولت تدبیر و امید و با وجود تنگناهای اقتصادی، امسال حدود 1000 پروژه بهداشتی و درمانی قابل افتتاح تا هفته سلامت، آماده شده که هر هفته حدود 50 پروژه در سراسر کشور به بهره برداری می رسد و در استان همدان نیز چندین پروژه بهداشتی و درمانی بزرگ و ارزشمند به بهره برداری می رسد.

هر هفته حدود 50 پروژه درمانی در کشور به بهره برداری می رسد

به گزارش عصرپرس، دکتر سعید نمکی در حاشیه نشست مسئولان استان همدان که در استانداری همدان برگزار شد، اظهار داشت: پروژه ساخت بیمارستان تویسرکان رو به اتمام است و امیدواریم که این پروژه و چندین پروژه بهداشتی و درمانی دیگر، در سفر آتی رییس جمهور به استان همدان به بهره برداری برسد.

وی در خصوص وضعیت آنفلوآنزا در کشور، گفت: آنفلوآنزای امسال، بیشتر از نوع H1N1 بود که در سال 94 با چنین موجی از آنفلوآنزا در کشور روبرو بودیم و امسال علاوه بر ایران، این ویروس در کشورهای منطقه از جمله کویت، عمان، امارات، افغانستان، پاکستان و حتی اروپا، افراد زیادی را مبتلا کرد و از بین برد اما خوشبختانه با آمادگی کامل همکاران ما و آموزش های گسترده ای که ارائه شد، موج آنفلوآنزای فصلی در کشور مهار شد.

وزیر بهداشت افزود: هفته گذشته و در دو سه روز اخیر، ابتلای قابل توجه جدیدی به آنفلوآنزای فصلی و مرگ و میر ناشی از آن در کشور نداشتیم.

نمکی در خصوص اجرای طرح "هرخانه یک پایگاه سلامت"، خاطرنشان کرد: برای اجتماعی کردن و جامعه محور کردن نظام سلامت، نیازمند مشارکت عمومی هستیم تا بیماری های مختلف به ویژه غیرواگیر به عنوان شایع ترین علت ابتلا و مرگ و میر را مهار کنیم و در این راه اگر از مردم کمک نگیریم، دولت به تنهایی موفق نخواهد بود.

به گزارش وبدا، وی افزود: در این طرح، از درون خانواده با اولویت خانم و بانوی خانواده یک سلامت‌یار یا سفیر سلامت را انتخاب می کنیم و آموزش های پیشگیرانه، تغییر الگوی زندگی، مراقبت های بهداشتی اولیه، درمان های اولیه و توانبخشی را ارائه می دهیم و در این طرح می توانیم دانشجویان رشته های علوم پزشکی را از سال دوم به بعد با مسائل خانواده ها آشنا کرده و مسئولیت حل مشکلات خانواده ها در حوزه سلامت را با ارتباط داشتن با سفیر سلامت به آنها بسپاریم.


نام:
ایمیل:
* نظر: