اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۱۶۳۴۴
تاریخ انتشار: ۱۳:۲۳ - ۲۶ آذر ۱۳۹۸ - 17 December 2019
مدیرعامل شرکت ساخت وتوسعه زیربناهای حمل و نقل کشور با اشاره به تخصيص ۷ هزار میلیارد تومان در توسعه زیر ساخت های کشور، گفت: سالانه بیش از ۶ هزار میلیارد تومان توسط دولت و هزار میلیارد تومان توسط بخش خصوصی در آزاد راه ها هزینه می شود.

تخصيص سالانه ٧ هزار ميليارد تومان در جهت توسعه زيرساخت‌هاي كشور

به گزارش خبرنگار سرویس اقتصادی عصرپرس، خیرالله خادمی مدیرعامل شرکت ساخت وتوسعه زیربناهای حمل و نقل کشور در نشست خبری در حاشیه نمایشگاه بین المللی حمل و نقل با اشاره به هزینه ۷ هزار میلیارد تومانی در توسعه زیر ساخت های کشور اظهار داشت: سالانه بیش از ۶ هزار میلیارد تومان توسط دولت و هزار میلیارد تومان  اعتبار توسط بخش خصوصی در آزاد راه ها تامین می شود.

خادمي در ادامه‌ با اشاره به  ۱۲ هزار کیلومتر  پروژه  آزاد راهی در دست اجرا ، گفت: سالانه هزار کیلومتر پروژه بزرگراهی در کشور ساخته می شود، در حال حاضر برنامه افتتاح 570 کیلومتر پروژه آزادراهی در دست اجرا داریم.

خادمی در ادامه افزود: در حال حاضر 12 هزار کیلومتر پروژه ریلی نیز در دستور کار داریم که در شرایط کنونی 3400 کیلومتر پروژه ریلی در دست اجرا است.

مدیر عامل شرکت توسعه زیر ساخت های کشور در ادامه گفت: اتصال ریل شهرهای اردبیل، کردستان در اولویت قرار دارند و رویکرد ما در اجرای پروژه ها این است که طرح های که تامین اعتبار شده اند را به اتمام برسانیم.

وی با تاکید بر اینکه 70 هزار میلیارد تومان برای اجرای پروژه های نیمه تمام اعتبار مورد نیاز است، گفت: حدود 140 هزار میلیارد تومان اعتبار نیز برای اجرای پروژه های ضرورت دار نیاز است.

خادمی در ادامه بدهی این شرکت را به پیمانکاران ۷ هزار میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: در حال حاضر ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان بدهی ما به پیمانکاری است که صورت وضعیت خود را تحویل داده اند و ۱۵۰۰ میلیارد تومان هنوزصورت وضعیت خود را تحویل نداده اند ، ۷۰۰ میلیارد بدهی بخش آزاد راه ها و ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان در بخش بزرگراه ها و راه های اصلی به پیمانکاران بدهکار هستیم.

 

خبرنگار : پروین مرادی


نام:
ایمیل:
* نظر: