اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۰۰
کد خبر: ۱۶۳۲۶
تاریخ انتشار: ۱۶:۲۹ - ۲۵ آذر ۱۳۹۸ - 16 December 2019
رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل عمومی اعلام کرد:
حسن نیا با بیان اینکه نوسازی ناوگان یکی از دغدغه های سازمان است، گفت: در حال حاضر عمر برخی از ناوگان عمری 40 ساله دارند که طبق جلسه ای که انجام شده قرار است از محل اعتبارات سال 99 حدود 600 میلیارد تومان اعتبار برای نوسازی ناوگان استفاده شود.

600 میلیارد تومان اعتبار برای نوسازی ناوگان حمل و نقل کشورخبرنگار: مهدی افشار

به گزارش خبرنگار سرویس اقتصادی عصرپرس، رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل عمومی در نشست خبری در حاشیه چهارمین نمایشگاه بین المللی حمل و نقل و صنایع با اشاره به اینکه در کشور ما به‌طور متوسط حدود ۹۰ درصد بار و مسافر از طریق جاده جابه‌جا می‌شوند، گفت:  این شامل ۳۵۰ هزار کامیون و ۱۰۰هزار ناوگان مسافری می‌شوند. با استفاده از ظرفیت این ناوگان حدود ۱۰۰ میلیون مسافر و ۶۰۰ میلیون تن بار جابه‌جا خواهد شد.

وی افزود: در حال حاضر بخش حمل و نقل جاده ای با زندگی مردم ارتباط دارد و اگر مسافری یا کالایی به موقع جابجا نشود مردم آسیب می بینند، از این رو باید امکانات و تجهیزاتی در اختیار داشته باشیم که بتوانیم خدمات مناسب ارائه شود.

کاهش 15 درصدی تردد خودروهای شخصی

حسن نیا با اشاره به اینکه 30 هزار سواری در بین شهرها تردد می کنند و از آنجایی که سهمیه بندی بنزین انجام شده موضوع افزایش قیمت بین شهری کرایه ها مطرح نیست، گفت: در بخش اتوبوس رانی به دلیل اینکه از گازوئیل استفاده می کنند موضوع افزایش کرایه ها مطرح نیست و از طرف دیگر با کاهش 15 درصدی تردد سواری ها در مسیرهای بین شهری تراکم مسافران در اتوبوس افزایش یافته است.

 رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل عمومی با بیان اینکه ضریب اشغال صندلی اتوبوس ها 60 درصد بوده است، افزود: میزان تقاضا برای اتوبوس کمتر از ظرفیت حمل و نقل عمومی کشور بوده است و سهمیه بندی بنزین به تراکم تقاضا افزوده است و در بخش قیمت نیز تغییری نداشته ایم.

600 میلیارد تومان اعتبار برای نوسازی ناوگان کشور

حسن نیا با بیان اینکه نوسازی ناوگان یکی از دغدغه های سازمان است، گفت: در حال حاضر عمر برخی از ناوگان عمری 40 ساله دارند که طبق جلسه ای که انجام شده قرار است از محل اعتبارات سال 99 حدود 600 میلیارد تومان اعتبار برای نوسازی ناوگان استفاده شود.

ترمیم 14 هزار کیلومتر جاده آسیب دیده از سیل تا پایان سال 98

وی در ادامه با اشاره به اینکه تعهد ما این بود که 14 هزار کیلومتر از جاده های آسیب دیده تا پایان امسال انجام شود، گفت:  400 متر پل تخریب شده تاکنون ترمیم شده و قرار است پل های بزرگ تا پایان سال 99 به پایان برسد، همچنین اجرای مسیر ترددی به پل دختر به شرکت زیرساخت و توسعه داده شده که قرار است در مدت دو سال به طور کامل انجام شود.

تخصیص 1700 میلیارد تومان اعتبار به راه روستایی

حسن نیا درادامه با اشاره به تخصیص 1700 میلیارد تومانی اعتبار جهت راه های روستایی کشور، گفت: راه‌های روستایی با هدف تحقق اشتغال روستاها در دستور کار سازمان راهداری قرار دارد و به عنوان یک برنامه ملی راه‌اندازی شده است، به گونه‌ای که تا پایان سال جاری و سال آینده روزانه ۲۰ کیلومتر راه روستایی احداث خواهد شد و 8هزار دستگاه از ماشین‌آلات سازمان راهداری به بخش احداث راه‌های روستایی منتقل شده است.

وی در خصوص سخت و زیان‌آور بودن شغل رانندگان، گفت: تعیین سخت و زیان‌آور بودن این شغل بر عهده ما نیست و قانونگذار باید آن را تعیین کند. در حال حاضر یک میلیون راننده داریم که میانگین سنی آنها بین ۴۰ تا ۵۰ سال است و اگر شغل رانندگی سخت و زیان‌آور شود، ۱۰۰هزار نفر آنها بازنشسته خواهند شد.

 رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای درباره تردد وانت‌بارها در جاده،اظهار داشت: پیش از افزایش قیمت بنزین، وظیفه ساماندهی حمل بار توسط وانت‌بارها در جاده به سازمان راهداری محول شد و سازمان راهداری در این خصوص بخشنامه‌ای صادر کرد که حمل بار با وانت‌بار در جاده بر اساس بارنامه است بنابراین اگر وانت‌باری بدون بارنامه اقدام به حمل بار در جاده کند، پلیس راهور می‌تواند از ادامه حرکت آن جلوگیری کند.




نام:
ایمیل:
* نظر: