اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۱۶۳۱۸
تاریخ انتشار: ۱۵:۲۳ - ۲۵ آذر ۱۳۹۸ - 16 December 2019
معاون بازرگانی داخلی وزارت صنعت، معدن و تجارت در جلسه ستاد تنطیم بازار بر ضرورت کنترل و مدیریت بازار ارز توسط بانک مرکزی به منظور جلوگیری از بروز مشکل توسط دریافت کنندگان ارزهای نیما و سنا برای تامین کالا تاکید کرد.

بانک مرکزی مکلف به تنظیم بازار ارز شد

به گزارش عصرپرس، عباس قبادی در این جلسه افزود: برای برگشت ارز حاصل از صادرات نیز وزارت صنعت، معدن و تجارت آماده هر نوع همکاری با بانک مرکزی است و در این راستا باید از کمک دستگاه های دیگر نیز استفاده کرد.

وی در ادامه اظهار داشت: امسال بانک مرکزی موظف به تامین 14 میلیارد دلار ارز با نرخ 4200 برای واردات کالاهای اساسی شده است که از این مبلغ 3 میلیارد دلار برای تامین دارو و بقیه برای اقلامی است که باید توسط وزارت جهاد و صنعت تامین شود.

معاون بازرگانی داخلی وزارت صنعت، معدن و تجارت افزود: این میزان جدای از ارز اختصاص داده شده به گندم است و در حدود 1.5 میلیون دلار برای گندم باید در نظر گرفته شود.

این مقام مسئول همچنین تاکید کرد: به منظور جلوگیری از کمبود کالا در بازار ضروری است تا سیاست های ارزی مبنی بر کنترل تقاضا با هماهنگی وزارت صنعت، معدن و تجارت اتخاد شود.

به گزارش شاتا، وی مطرح کرد تا در صورت امکان علاوه بر پژوهشکده پولی و بانکی بانک مرکزی ، موسسات مطالعات و پژوهش های وزارت صمت نیز دلایل تورمی را پس از نوسانات ارزی مورد بررسی قرار دهند تا نتایج در اتخاذ سیاست های کلی مورد نظر قرار گیرند.


نام:
ایمیل:
* نظر: