اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۱۶۳۱۰
تاریخ انتشار: ۱۳:۳۶ - ۲۴ آذر ۱۳۹۸ - 15 December 2019
وزیر نیرو در جمع خبرنگاران:
وزیر نیرو با اشاره به اینکه طرح جامعی برای حل مشکل فاضلاب اهواز آماده شده و منابع مالی آن مشخص است، گفت: در تلاش هستیم برای حل این مشکل با مشارکت دستگاه‌های دیگر و حمایت دولت، طبق برنامه‌ریزی و طراحی صورت‌گرفته در کوتاه‌ترین زمان، اقدام اساسی انجام دهیم.

بودجه 99 متکی به منابع داخلی و دریافت بهای مصوب عرضه آب و برق است

به‌گزارش خبرنگارسرویس اقتصادی عصرپرس، رضا اردکانیان امروز یکشنبه در حاشیه جشنواره پژوهش و فناوری صنعت آب و برق کشور در جمع خبرنگاران با اشاره به برگزاری جلسات متعدد، بازدیدها و همفکری‌هایی صورت گرفته برای حل این مشکل افزود: همکاران ما برای حل این مشکل به‌صورت کوتاه مدت و میان‌مدت، مشغول انجام کار هستند و امیدواریم با استفاده از منابع عمومی، کمک دولت و استفاده از صندوق توسعه ملی بتوانیم این پروژه را هر چه زودتر به نقطه اطمینان بخشی برسانیم تا مردم در این زمینه مشکل کمتری داشته باشند.

وزیر نیرو، ریشه مشکل فاضلاب اهواز را در مهیا نبودن سیستم‌های جمع‌آوری آب‌های سطحی دانست و افزود: این موضوع مستلزم این بوده که در سال‌های گذشته کارهایی در زمینه جمع‌آوری آب‌های سطحی توسط مدیریت شهری صورت می‌گرفته، اما اکنون زمان پرداختن به حل مشکل آن هم با سرعت و البته به شکل همه‌جانبه است.

اردکانیان، مکانیسم و سازوکارهای پیش‌بینی شده در تبصره ۱۹ قانون بودجه سال 99 را همچون سال گذشته مناسب خواند و گفت: در قانون بودجه، ساز و کارهایی دیده شده که با تشویق بخش خصوصی و تسهیلاتی که فراهم می‌شود از حیث برخی تغییرات ضروری در کاربری پروژه‌ها و سهل کردن روش‌های واگذاری، این شرکت‌ها می‌توانند در تکمیل پروژه‌ها مشارکت کنند.

وزیر نیرو بودجه این وزارتخانه را در مجموع حدود ۹ هزار میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: اصلی‌ترین اتکای وزارت نیرو در لایحه بودجه ۹۹ به منابع داخلی و دریافت بهای مصوب عرضه آب و برق است، اما از بودجه عمومی هم بهره‌مند هستیم.

اردکانیان با بیان اینکه در بخش آب نسبت به سال ۹۸ به لحاظ اهمیتی که دارد، شاهد افزایش هستیم، گفت: امیدواریم با استفاده از تنوع بخشی شکل گرفته در منابع مالی وزارت نیرو شامل بودجه عمومی، منابع داخلی، واگذاری‌های بخش خصوصی، مشارکت بخش خصوصی در عرصه‌های مختلف از جمله موضوع جمع‌آوری تصفیه‌فاضلاب و شیرین کردن آب دریا بتوانیم شاهد تکمیل پروژه‌های نیمه تمام و آغاز پروژه‌های جدید در نقاط ضروری باشیم.

وزیر نیرو درخصوص تکمیل پروژه‌های نیمه تمام ادامه داد: امسال در پویش #هرهفته_الف_ب_ایران قرار است تا پایان سال ۲۲۷ پروژه مهم را افتتاح و عملیات اجرایی تعدادی پروژه را نیز آغاز کنیم.

وی با بیان اینکه تعداد ۲۲۷ پروژه پیش گفته جزو پروژه‌های نیمه تمام است، گفت: در قالب این پروژه‌ها حدود ۳ هزار مگاوات نیروگاه حرارتی، ۱۰ سد، ۲۶ هزار هکتار شبکه‌های اصلی آبیاری و زهکشی، آبرسانی به تعداد یک هزار و ۱۲۴ روستا، ۲۹ تصفیه‌خانه فاضلاب و ۱۴ تصفیه‌خانه آب از برنامه‌های دارای اولویت وزارت نیروست که در زمان مقرر به اتمام خواهند رسید.

 

خبرنگار: پویا مرادی


نام:
ایمیل:
* نظر: