اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۸
کد خبر: ۱۶۲۹۱
تاریخ انتشار: ۱۳:۴۷ - ۲۳ آذر ۱۳۹۸ - 14 December 2019
معاون کل وزارت بهداشت اعلام کرد: هیچ اثری از قرص برنج در درون کیک‌های مشکوک مشاهده نشده است و امروز جلسه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی با حضور دستگاه‌های ذیربط در این خصوص تشکیل می شود.

تشکیل جلسه شورای امنیت غذایی و سلامت در رابطه با کیک‌های مشکوک

به گزارش خبرنگار سرویس اجتماعی عصرپرس، ایرج حریرچی معاون کل وزارت بهداشت همایش هفته پژوهش که در سازمان بیمه سلامت برگزار شد، در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: کیک‌هایی در برخی استان‌ها دیده شده است که مربوط به کارخانه یا پخش کننده آن نبوده است زیرا امکان ندارد که قرص و کپسول در حرارت بالا یا فرآیند ساخت کیک سالم باقی بماند.

وی ادامه داد: موارد در حال بررسی است و فعلا هیچ اثری از قرص برنج در درون کیک‌های مشکوک مشاهده نشده است و امروز قرار است جلسه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی با حضور دستگاه‌های ذیربط تشکیل شود.

معاون کل وزارت بهداشت تأکید کرد: در آینده‌ای نزدیک منشأ این نوع کیک‌های مشکوک شناسایی و اطلاعات کامل در اختیار مردم قرار می‌گیرد.

وی تاکید. کرد: مراقبت‌های لازم در زمینه سلامت مواد غذایی و کارخانجات صنایع غذایی به خوبی انجام گرفته و نظارت‌ها با دقت بالایی بوده است.

حریرچی بیان کرد: این نوع کیک‌های مشکوک از زنجیره‌های رسمی و هیچ کارخانه‌ای مشاهده نشده است و البته از این نوع کیک‌های مشکوک نیز در یکی از کشورهای همسایه دیده شده است و این کار با یک برنامه‌ریزی قرص و کپسول در لابه‌لای کیک‌ها قرار گرفته است.

30 هزار میلیارد تومان هزینه‌های ناشی از استعمال دخانیات به طور مستقیم است

وی ادامه داد: منابع پایدار در حوزه سلامت مهم است و یکی از از این منابع مالیات بر سیگار است که درآمد هنگفتی را برای کشور به همراه دارد.

معاون کل وزارت بهداشت اضافه کرد: هزینه‌های ناشی از استعمال دخانیات به طور مستقیم 30 هزار میلیارد تومان و به طور غیرمستقیم 100 هزار میلیارد تومان است و افزایش مالیات در خرده‌فروشی یکی از راه‌های مقابله با مصرف دخانیات است و ما باید میزان دسترسی نوجوانان و جوانان را به انواع محصولات دخانی کم کنیم.

حریرچی گفت: منابع پایدار یکی از بخش‌های مهم و موضوعات اولویت‌دار در دولت است که از سطح مطلوب ما هنوز فاصله داریم.

 

خبرنگار : پروین مرادی

دبیر: وجیهه مرادی
نام:
ایمیل:
* نظر: