اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۸
کد خبر: ۱۶۲۸۸
تاریخ انتشار: ۱۳:۰۶ - ۲۳ آذر ۱۳۹۸ - 14 December 2019
معاون کل وزارت بهداشت بیشترین استان دارای افراد فاقد بیمه را در استان تهران معرفی کردو گفت: حدود ۳۰ درصد از مردم در تهران فاقد بیمه هستند که این تعداد در رتبه دوم برای استان خراسان شمالی و رتبه سوم اصفهان و رتبه چهارم مربوط به استان خوزستان است.

حریرچی: حدود ۳۰ درصد مردم فاقد بیمه هستند

به گزارش خبرنگار سرویس اجتماعی عصرپرس، ایرج حریرچی در نشست خبری گرامیداشت هفته پژوهش با اشاره به اینکه همه اهداف نظام سلامت تعیین شده از سوی بهداشت جهانی و سازمان ملل در پوشش همگانی خدمات درمانی در حوزه بیمه خلاصه می شود گفت: اگر کشوری بدون نظر گرفتن هر گونه تبعیضی بخواهد نسبت به ارائه خدمات بهداشتی اقدامات کند باید در پنج سطح ارتقا سلامت، پیشگیری، درمان، توانبخشی و زندگی قبل از مرگ خدماتی را به مردم ارابه دهد و از سختی های مالی مردم جلوگیری کند، در این صورت است که میزان رشد کشور ها در حوزه سلامت سنجیده می شود.

حریرچی ادامه داد: افزایش پوشش خدمات در هر کشوری می تواند منجر به کاهش هزینه های مالی برای مردم شود طبق مطالعات انجام شده از سوی سازمان بهداشت جهانی خدماتی که در کشور ایران انجام می شود از سطح متوسط بالاتر است و این خدمات تا سال ۲۰۲۳ ادامه خواهد داشت اما نباید از این نکنه غافل شود که در میزان کاتاسترف جز بدترین کشورها در دنیا هستیم و براساس این مطالعه تا ۵ سال آینده هیچ بهبودی در این اوضاع نخواهیم داشت.

معاون وزیر بهداشت گفت: بنا به پروژه ۲۰۵۰ هر هفته ۵۰ پروژه بهداشتی در سطح کشور افتتاح می شود که تا ۲۰ هفته آینده به ۱۰۰۰ پروژه خواهد رسید.

پی گفت: برخلاف تصور موجود که بیمه سلامت بیشتر بیمه کارکنان دولت است این بیمه بیشتر فقرا را پوشش می دهد و در شرایط کنونی کشور که فقر حتی مردم را در تامین غذا دچار مشکل کرده است باید نسبت به نوع بیمه و پوشش خدمات احتمام بیشتری ورزیم .

حریرچی در این زمینه با بیان اینکه در سال ۹۵  حدود ۹۱ درصد مردم بیمه شده بودند اظهار کرد: از این میزان ۹۴ درصد را فقرا و ۹۹/۵ درصد را افراد ثروتمند تشکیل می دادند در این میان بدترین حالت متوجه افراد قشر متوسط در کشور است که تنها ۸۸/۱ درصد بیمه شده بودند این نشان نی دهد که پیام ما به قشر متوسط به درستی منتقل نشده است.

معاون کل وزارت بهداشت بیشترین استان دارای افراد فاقد بیمه را در استان تهران معرفی کردو گفت: حدود ۳۰ درصد از مردم در تهران فاقد بیمه هستند که این تعداد در رتبه دوم برای استان خراسان شمالی و رتبه سوم اصفهان و رتبه چهارم مربوط به استان خوزستان است.

وی در خصوص رده سنی افراد فاقد بیمه گفت: ۵۴ درصد افراد بین ۲۰ تا ۴۰ سال فاقد بیمه بوده که این نشان می دهد افراد با تصور اینکه همیشه سالم هستند نسبت به بیمه شدن در این سن کوتاهی می کنند در حالی که بروز برخی از بیماری ها مانند سکته های قلبی و مغزی در این سن  اتفاق می افتد.

حریرچی در خاتمه مهم‌ترین اقدام وزارت بهداشت را در زمینه بیمه ای افزایش پوشش خدمات خواند و بیان مرد: علاوه بر آن مهم ترین اولویت ما حفاظت مالی از مردم است.

به گزارش عصرپرس، درپایان این مراسم ازسامانه جامع مدیریت پژوهش و دوکتاب ترجمه شده رونمایی به عمل آمد وهمچنین از پژوهشگران برتر بخش سلامت تجلیل شد. 

خبرنگار: پروین مرادی

دبیر: وجیهه مرادی
نام:
ایمیل:
* نظر: