اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۱۶۲۷۷
تاریخ انتشار: ۱۲:۳۲ - ۲۲ آذر ۱۳۹۸ - 13 December 2019
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: دولت برای تکمیل و افتتاح ۲ طرح ملی فرهنگی استان مرکزی در اراک شامل تالار و کتابخانه مرکزی اهتمام جدی دارد.

به گزارش عصرپرس، سید عباس صالحی روز جمعه در حاشیه بازدید از طرح در حال اجرای کتابخانه مرکزی اراک در جمع خبرنگاران افزود: تالار مرکزی و کتابخانه مرکزی اراک ۲ طرح ملی مهم در کشور هستند که با بهره‌برداری از آنها سه هزار متر مربع به فضای فرهنگی شهر اراک اضافه می‌کند.

وی افزود: عملیات اجرایی تالار مرکزی اراک از سال ۸۶ در فضایی به وسعت ۱۲ هزار متر مربع و زیربنای بیش از ۱۵ هزار متر مربع آغاز شده و هم‌اکنون با صرف ۵۸۰ میلیارد ریال اعتبار به پیشرفت فیزیکی ۹۳ درصد رسیده است.

تکمیل ۲ سالن موسیقی و چندمنظور و تجهیزات مورد نیاز این تالار نیازمند ۴۰۰ میلیارد ریال اعتبار است.

تالار مرکزی اراک در زمره ۱۵ تالاری است که در سطح ملی از سال‌ها پیش با طراحی پیشرفته و مدرن برنامه‌ریزی شده است.

وی بیان کرد: بهره‌برداری از این طرح‌ها فرصت مناسبی را برای اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه و مردم این استان فراهم می‌سازد.

صالحی اظهار داشت: در قالب تفاهم‌نامه‌ای که روز گذشته با استاندار مرکزی منعقد شده، کمک‌های لازم مالی برای افتتاح این ۲ طرح ملی دیده شده و پیش‌بینی می‌شود تا پایان دولت یازدهم این طرح‌ها تکمیل شوند.

بازدید وزیر ارشاد از کتابخانه مرکزی اراک

دولت برای افتتاح ۲ طرح ملی فرهنگی اراک اهتمام جدی دارد

وی در خصوص بحث نیم درصد اعتبارات شهرداری‌ها به کتابخانه‌ها نیز گفت: انتظار است شهرداری‌ها در این راستا به تکلیف خود عمل کنند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: بخش قابل توجهی از شهرهای کشور هنوز کتابخانه ندارند که با  پرداخت این اعتبار می‌توان در این شهرها نیز کتابخانه ایجاد کرد.

کتابخانه مرکزی اراک در زمینی به وسعت ۶ هزار و ۲۰۰ متر مربع و زیربنای ۱۸ هزار و ۵۰۰ متر مربع  در پنج طبقه در حال ساخت است و هم‌اکنون دارای ۴۵ درصد پیشرفت فیزیکی است.

این کتابخانه پس از کتابخانه ملی بزرگترین کتابخانه عمومی کشور است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در دومین روز سفر کاری خود پس از بازدید از کتابخانه مرکزی اراک به شهرستان‌های خمین و ساوه نیز سفر ‌می‌کند.


نام:
ایمیل:
* نظر: