اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۱۶۲۶۵
تاریخ انتشار: ۱۹:۱۶ - ۲۰ آذر ۱۳۹۸ - 11 December 2019
وزیر بهداشت دربازدید از روند احداث بیمارستان امیرالمومنین(ع) قم
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان این که ویروس آنفلوآنزا در کشور مهار و روند شیوع آن سیر نزولی پیدا کرده است، گفت: البته مراقبت‌ها نباید قطع شده و باید مردم مسائل بهداشتی را بیش از گذشته رعایت کنند.

مراقبت‌ها برای پیشگیری از ابتلا به آنفلوآنزا نباید قطع شود

به گزارش عصرپرس، سعید نمکی عصر چهارشنبه در حاشیه بازدید از بیمارستان  خیریه تخصصی ۲۲۰ تختخوابی امیرالمومنین (ع) قم و همچنین بهره‌برداری از فاز نخست کلینیک تخصصی مرکز درمانی شهید بهشتی در گفت‌وگو با خبرنگاران گفت: در حال حاضر ویروس آنفلوآنزا در کشور مهار شده و این بیماری سیر نزولی داشته و داروی ضد ویروس نیز در مراکز درمانی به میزان کافی وجود دارد.

وی اضافه کرد: آنفلوآنزا با وجود موج سرکشی که داشت، ویروسی قاتلی بود که می‌توانست برای ما دردسر ایجاد کند اما در حال حاضر با همکاری مردم و مشارکت گسترده و همراهی رسانه‌های گروهی مهار شده و خوشبختانه پیش بینی های ما محقق شده و از 4 روز پیش، این بیماری سیر نزولی داشته است.

وزیر بهداشت گفت: البته مراقبت‌ها نباید قطع شده و باید مردم مسائل بهداشتی را بیش از گذشته رعایت کرده و اگر فردی مبتلا به آنفلوآنزا شد باید حتما به پزشک مراجعه کند و در همه مراکز داروی ضد ویروس وجود دارد.

نمکی با اشاره به وضعیت بیمارستان امیرالمومنین(ع) قم خاطرنشان کرد: این بیمارستان با مساعدت مجموعه دفتر آیت‌الله خوانساری احداث شده و هفته گذشته جلسه ای با حضور استاندار و دکتر لاریجانی، معاون آموزشی برگزار و قرار بر این شد که به مشکلات رسیدگی شود.

وزیر بهداشت اضافه کرد: بخشی از مشکلات، ناشی از انشعابات است که قرار شد استاندار قم این مسئله را در قالب یک کارگروه برطرف کرده و بخشی از مشکلات هم به مسائل مالی باز می گردد؛ خیری که مسئولیت ساخت بیمارستان را عهده دار شده تصور می کرد که تاسیسات، جزو تجهیزات بیمارستان به شمار می رود در حالی که تاسیسات جزو ساختمان بیمارستان است.

وی یادآور شد: قرار شد که 10 میلیارد تومان در بخش تاسیسات کمک شود و 30 میلیارد تومان نیز خیرین کمک کنند تا مشکل تاسیسات بیمارستان حل شده و ان‌شاءالله تا دو ماه آینده شاهد افتتاح این بیمارستان باشیم.

وزیر بهداشت در خصوص گردشگری سلامت در قم نیز گفت: یکی از مشکلات گردشگری سلامت ورود برخی دلال‌ها و بی‌ضابطه بودن این بخش بود که معاونت درمان وزارتخانه با کمک سازمان میراث فرهنگی و گردشگری، برنامه ریزی های لازم را انجام داده و وضعیت گردشگری سلامت ساماندهی شده است.

نمکی گفت: در بخش‌های دانشگاهی اجازه دادیم که 10 درصد از تخت‌های این حوزه برای گردشگری سلامت مهیا شود و امیدواریم که در آینده نزدیک، شاهد تحولاتی در این زمینه باشیم.

گفتنی است: این بیمارستان در ۲۲ هزار مترمربع و در ۸ طبقه به صورت بیمارستان جنرال در حال احداث است که توسط فرزندان خیر محترم، مرحوم آیت الله خوانساری و وزارت بهداشت در حال احداث است.


نام:
ایمیل:
* نظر: