اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۳۹
کد خبر: ۱۶۲۶۰
تاریخ انتشار: ۱۷:۰۴ - ۲۰ آذر ۱۳۹۸ - 11 December 2019
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی
تعداد زیادی از اهالی فرهنگ هنر و رسانه به طور میانگین حقوق ماهی ۲ و نیم میلیون تومان دارند و معافیت مالیاتی برای همه آن‌ها امکان پذیر است.

به گزارش عصرپرس، سید عباس صالحی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه جلسه هیأت دولت در جمع خبرنگاران درباره بودجه سال ۹۹ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: بودجه حوزه فرهنگ در سال‌های مختلف وضع رضایت بخشی ندارد و برمبنای پایینی بسته شده و جلو آمده است. امسال با منابع در آمدی کنونی به بخش‌های مختلف فشار قابل توجهی آمده است و فشار‌ها در حوزه فرهنگ بیشتر خودش را نشان می‌دهد.

وی افزود: بودجه کل حوزه فرهنگ و تربیت بدنی ۲ و نیم درصد از بودجه عمومی بوده که امسال کمتر هم شده و فشار مضاعفی بر ما آمده است. ما حرف‌های خود را در فضای دولت و مجلس گفته ایم و شرایط را درک می‌کنیم، اما فضای فرهنگ به گونه‌ای است که این تضییقات روند کار را سخت‌تر می‌کند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در باره معافیت مالی هنرمندان ادامه داد: ما دو بحث در بخش بودجه داریم. قانون مالیاتی که مجلس تصویب کرده و اصلاح این قانون وظیفه وزارت اقتصاد و دارایی است که مسیر خود را طی خواهد کرد. یک تبصره‌ای آمده بود که می‌توانست خیلی خطرناک باشد. کارمندانی که در سال ۹۹ زیر ۳ میلیون تومان حقوق می‌گیرند از مالیات دادن معاف هستند. شما می‌دانید که بسیاری از اهالی فرهنگ، هنر و رسانه به شکل متوسط در آمدی حدود ۲ و نیم میلیون تومان در ماه است.

وی گفت: آنچه در بودجه آمده بود و به نظر می‌آمد قابل دفاع نیست، اینکه یکسره ۵۰ درصد تمام معافیت‌ها لغو شود. این قابل دفاع نیست. حجم زیادی از هنرمندان اصحاب فرهنگ و اهالی رسانه دچار مشکل می‌شدند و جای چنین پیشنهادی در بودجه نیست و باید در مسیر اصلاح قانون مالیاتی بحث و گفتگو و سپس تصمیم گرفته شود. صحبت‌هایی که در مقدمات لایحه و سپس دولت مطرح شد دوستان متقاعد شدند که اکنون جای این بحث نیست و در قانون اصلاح مالیاتی باید به این موضوع پرداخته شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا وسیما،صالحی درباره وضعیت یارانه مطبوعات گفت: با تلاش‌هایی که انجام شده، لایحه یارانه کم نشده است و حتی زیادتر شده، اما مهم تخصیص آن است.

 


نام:
ایمیل:
* نظر: