اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۱
کد خبر: ۱۶۲۵۶
تاریخ انتشار: ۱۳:۵۲ - ۲۰ آذر ۱۳۹۸ - 11 December 2019
مجری طرح نیروگاه های سیکل ترکیبی خبر داد:
علیرضا نصراللهی با اشاره به راه اندازی نیروگاه سیکل ترکیبی کلاسf بندرعباس در آینده نزدیک گفت: ۲ توربین از ۱۱ توربین نیروگاه های سیکل ترکیبی خارجی است و مابقی باتوجه به توان و کسب دانش فنی در داخل کشور تولید می شود.

راه‌اندازی فاز اول نیروگاه‌های سیکل ترکیبی کلاسf بندرعباس به‌زودی

خبرنگارر: پروین مرادی

به گزارش خبرنگارسرویس اقتصادی عصرپرس، علیرضا نصراللهی مجری طرح نیروگاه های سیکل ترکیبی شرکت برق حرارتی در نشست خبری با اشاره به راه اندازی نیروگاه سیکل ترکیبی کلاس F بندرعباس گفت: این نیروگاه راندمان بالای ۵۸ درصد دارد که قرارداد آن در سال ۹۶ با شرکت مپنا امضا شد و ظرفیت ۵ هزار مگاواتی دارد.

وی افزود : توربین های کلاس F جزو پیشرفته‌ترین توربین های جهان محسوب می‌شود که با قراردادی که با شرکت زیمنس بسته شده ۲ توربین از ۱۱ توربین نیروگاه های سیکل ترکیبی خارجی است و مابقی باتوجه به توان و کسب دانش فنی در داخل کشور تولید می شود.

نصراللهی با اشاره به اینکه نیروگاه (هنگام)بندرعباس اولین نیروگاه سیکل ترکیبی کلاس ‌F کشور است گفت: احداث این نیروگاه براساس برنامه زمانبندی در حال اجراست به طوریکه برای احداث ۵ هزار مگاوات نیروگاه کلاس F ، هشت ساختگاه در نظر گرفته شده است که چهار ساختگاه بندرعباس، اندیمشک، سهند بناب و رامین اهواز در اولویت اول قرار دارند و کارهای اجرایی آنها در حال انجام است.

مجری طرح نیروگاه های سیکل ترکیبی بیان کرد: ۲ توربین گازی و یک توربین بخار به ظرفیت ۳۰۷ مگاوات است که بالغ بر ۹۰۶ مگاوات ظرفیت اسمی آن است.

وی حجم سرمایه گذاری پروژه بندرعباس را ۵۰۰ میلیون یورو دانست و گفت: ارزش کل پروژه های نیروگاه های سیکل ترکیبی کلاس F حدود 2.2 میلیارد یورو است که اعتبار پروژه‌ها از بودجه دولتی تامین می‌شود.

نصراللهی با اشاره به اینکه نیروگاه سیکل ترکیبی بندرعباس قبل از دهه فجر امسال سنکرون می شود گفت: این نیروگاه با تمام مجوزهای زیرساختی در حال احداث است و فاز دوم قبل از پیک سال آینده وارد مدار می شود.

در ادامه رضا مهرانی مدیرعامل شرکت تولید نیروی برق بندرعباس گفت: در حال حاضر ظرفیت منصوبه نیروگاه های حرارتی استان هرمزگان 3250 مگاوات است که پیش بینی می شود این ظرفیت تا پایان امسال به 3557 مگاوات و تا افق 1404 به 6909 مگاوات افزایش یابد.

وی با اشاره به نیروگاه های حرارتی در دست احداث این استان، گفت: نیروگاه سیکل ترکیبی کلاس F هنگام و نیروگاه حرارتی سیریک برای تامین برق سواحل مکران از جمله پروژهای بخش دولتی و نیروگاه های غدیر و پاسارگاد قشم از جمله نیروگاه های بخش خصوصی است.

درادامه نشست حسین سلیمی مدیرعامل شرکت مدیریت تولید برق هرمزگان ظرفیت اسمی نیروگاه بندرعباس را هزار و 320 مگاوات اعلام کرد و گفت: قدرت علمی نیروگاه هزارو200 مگاوات خواهدبود.


نام:
ایمیل:
* نظر: