اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۰:۵۸
کد خبر: ۱۶۲۴۶
تاریخ انتشار: ۱۴:۳۱ - ۱۹ آذر ۱۳۹۸ - 10 December 2019
نمایندگان مردم در خانه ملت طرح ساماندهی کارکنان قراردادی دانشگاه پیام نور را به صورت اولویت دار بررسی نمودند.

بررسی اولویت دار طرح ساماندهی کارکنان قراردادی دانشگاه پیام نوربه گزارش سرویس اجتماعی عصرپرس از خانه ملت،نمایندگان در نشست علنی امروز (سه‌شنبه، 19 آذرماه) مجلس شورای اسلامی با بررسی اولویت دار طرح ساماندهی کارکنان قراردادی دانشگاه پیام نور با 102 رأی موافق، 49 رأی مخالف و 5 رأی ممتنع از مجموع 192 نماینده حاضر در صحن موافقت کردند.

 در این نشست رسول خضری به عنوان پیشنهاد کننده بررسی اولویت دار طرح مذکور گفت: در شرایط کنون 488 مرکز پیام نور به فعالیت و تلاش شبانه روزی می پردازند، حال با تصویب طرح مذکور وضعیت نیروهای قراردادی معین پیام نور به پیمانی و رسمی تبدیل خواهد شد.

وی ادامه داد: اکثر مراکز دانشگاه پیام نور در شهرهای محروم قرار دارند، از طرف دیگر از سال 95 بحث همسان سازی حقوق پرسنل قراردادی دانشگاه های پیام نور با کارکنان پیمانی صورت گرفته و این افراد در شرایط کنونی دارای شماره شناسه رسمی استخدامی هستند.

در ادامه این نشست سیدعلی ادیانی به عنوان مخالف پیشنهاد بررسی اولویت دار طرح ساماندهی کارکنان قراردادی دانشگاه پیام نور گفت: به نظر من این مسئله در شرایط کنونی اولویت اصلی کشور نیست، از این رو آیا اولویت کشور مسائل معیشتی مردم بوده یا تبدیل وضعیت برخی از پرسنل یک سازمان؟

وی ادامه داد: طرح ساماندهی کارکنان قراردادی دانشگاه پیام نور مغایر با سیاست های ابلاغی رهبری، برنامه ششم توسعه، اصول 75 و 126 قانون اساسی و مخالف با قوانین مالی دولت است.

در ادامه همچنین حسن کامران دستجردی به عنوان موافق پیشنهاد بررسی اولویت دار طرح مذکور گفت: به نظر من نباید فرصت سوزی کرد، درست است که در شرایط کنونی در کشور پرسنل قرارداد موقت زیاد مشغول فعالیت هستند، اما باید فرصت را مغتنم شمرده و طرح مذکور را بررسی و تصویب کرد.

نماینده مردم اصفهان در مجلس با اشاره به عملکرد نامناسب دولت در ارائه لایحه دائمی خدمات کشوری گفت: دولت در شرایط کنونی لایحه مذکور را به صورت آزمایشی اجرایی می کند، به نظر من دولت مدافع عدالت نیست و همراه با تبعیض بوده، زیرا در لایحه دائمی خدمات کشوری که مجلس بسیار بر روی آن کار کارشناسی کرد، قراردادهای موقت تعیین تکلیف می شد، اما دولت دبه کرد.


نام:
ایمیل:
* نظر: