اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۱۶۲۴۳
تاریخ انتشار: ۱۳:۳۲ - ۱۹ آذر ۱۳۹۸ - 10 December 2019
اردکانیان اعلام کرد:
وزیر نیرو با اشاره به اینکه در مدت زمان فعالیت دولت تدبیر و امید 6 میلیون و 850 هزار نفر از جمعیت روستایی کشور به شبکه‌های آب شرب سالم و پایدار متصل شده‌اند، گفت: تا پایان امسال نیز به یک هزار و 100 روستای دیگر کشور آبرسانی خواهد شد.

به گزارش سرویس اقتصادی عصرپرس از پاون، رضا اردکانیان در مراسم افتتاح طرح آبرسانی به 55 روستای استان کرمانشاه با اشاره به آغاز پویش #هرهفته_الف_ب_ایران از نیمه دوم امسال در سراسر کشور، گفت: بر اساس این پویش مقرر شده است در 6 ماهه دوم امسال 227 طرح بزرگ صنعت آب و برق با سرمایه‌گذاری 33 هزار میلیارد تومان در 31 استان کشور به بهره‌برداری برسد.

وی ادامه داد: با افتتاح پروژه‌های استان کرمانشاه تاکنون 65 پروژه پویش با اعتباری بالغ بر پنج هزار و 780 میلیارد تومان در 9 استان کشور به بهره‌برداری رسیده است.

وزیر نیرو افزود: همچنین در این مدت 21 پروژه مهم صنعت آب و برق نیز با اعتباری بالغ بر دو هزار و 900 میلیارد تومان کلنگ‌زنی شده است.

اردکانیان با اشاره به اینکه تا پیش از شروع دولت تدبیر و امید حدود 900 هزار نفر از جمعیت روستایی کشور به شبکه‌های آب شرب سالم و پایدار دسترسی داشتند، گفت: با توجه جدی دولت و مجلس در دولت‌های یازدهم و دوازدهم به مسئله آب روستایی و اجازات مقام معظم رهبری برای استفاده از منابع صندوق توسعه ملی در این بخش موفق شده‌ایم از نیمه سال 92 تاکنون جمعیتی بالغ بر 6 میلیون و 850 هزار نفر را به جمعیت روستائیان بهره‌مند از شبکه آب شرب سالم و پایدار اضافه کنیم.

وی افزود: بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته نیز مقرر شده است تا پایان سال یک هزار و 100 روستای دیگر را به شبکه آب شرب وصل کرده و تا نیمه سال 1400 نیز چهار هزار روستای دیگر را به شبکه‌های آب شرب سالم و پایدار متصل کنیم تا بر این اساس جمعیتی بالغ بر 10 میلیون نفر از هموطنان روستایی در مدت زمان فعالیت دولت تدبیر و امید به شبکه‌های آب شرب دسترسی پیدا کنند.

وزیر نیرو تاکید کرد: امیدواریم با مجموع تمهیدات صورت گرفته شاهد توسعه موضوع آبرسانی به روستاها در سال‌های پیش‌رو باشیم و بتوانیم موضوع جمع‌آوری فاضلاب، تصفیه و استفاده از آن را همانگونه که در شهرها سرعت قابل ملاحظه‌ای دارد و هر هفته یک تصفیه‌خانه فاضلاب افتتاح می‌شود، در روستاها نیز این موضوع را مدنظر قرار دهیم.

اردکانیان تاکید کرد: این هدف دور از دسترس نیست چرا که موفق شدیم بعد از فراهم کردن تهمیدات لازم موضوع یکپارچه‌سازی شرکت‌های آب و فاضلاب شهری و روستایی را به مرحله اجرا برسانیم و در حال حاضر نیز با تصویب‌نامه‌های شورای عالی اداری و هیئت وزیران این مهم در مسیر عملیاتی شدن قرار گرفته است.

وی افزود: با تحقق این موضوع طبیعتا با ظرفیت مناسب‌تری به لحاظ فنی، منابع انسانی و تجهیزات و منابع مالی می‌توانیم خدمات‌رسانی در شهرها و به ویژه روستاها را در عرصه آب و فاضلاب توسعه بیشتری بدهیم.

وزیر نیرو در پایان با اشاره به اینکه وزارت نیرو در استان کرمانشاه 191 پروژه در دست اجرا دارد، گفت: این طرح‌ها در بخش‌های مختلف تامین آب، برق و همچنین آب و فاضلاب شهری و روستایی با سرمایه‌گذاری بالغ بر 18 هزار میلیارد تومان و پیشرفت متوسط 52 درصد در حال اجرا هستند.


نام:
ایمیل:
* نظر: