اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۱۶۲۴۱
تاریخ انتشار: ۱۲:۵۰ - ۱۹ آذر ۱۳۹۸ - 10 December 2019
لاریجانی اعلام کرد:
رئیس‌ مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه تا قبل از سال 92 حدود 900 هزار نفر از جمعیت روستایی کشور به شبکه آب شرب دسترسی داشتند، گفت: امیدواریم با تلاش دولت و حمایت مجلس بتوانیم این رقم را تا پایان دولت دوازدهم به 10 میلیون نفر برسانیم.

آبرسانی به 10 میلیون نفر جمعیت روستایی تا پایان دولت دوازدهمبه گزارش سرویس اقتصادی عصرپرس، علی لاریجانی در آیین افتتاح طرح آبرساني به 55 روستای استان کرمانشاه در مسجد روستای «قمشه سیدقاسم» از توابع بخش ماهیدشت، فلسفه اصلی تاسیس جهاد سازندگی به فرمان امام خمینی(ره) را رفع محرومیت رژیم گذشته از روستاها و شهرهای مختلف دانست و افزود: پیش از انقلاب آبادنی وجود نداشت و به‌جز چند شهر مابقی شهرها و روستاها به حال خود رها شده بودند و اکنون قریب به اتفاق روستاها آب دارند.

وی با بیان اینکه تحقق رویکرد امام خمینی (ره) برای داشتن ایران آباد و رفع محرومیت از چهره کشور، کار بزرگی بود که صورت گرفت، ادامه داد: در شرایطی که جنگ را به ما تحمیل و بر اثر تحریم مشکلات زیاد اقتصادی برای ایران به وجود آوردند، اقدامات محرومیت‌زدایی انجام شده است.

رئیس مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: در همین شرایط مدیران کشور تلاش زیادی برای آبادانی ایران در نقاط محروم داشتند که آبرسانی به 55 روستای استان کرمانشاه گوشه‌ای از آن است.

لاریجانی با اشاره به اینکه وزارت نیرو با برنامه مدون در حال اجرا و افتتاح طرح‌های حوزه آب و نیرو است، از رسانه‌ها خواست که این اقدامات را به اطلاع مردم برسانند.

رئیس‌ مجلس شورای اسلامی افزود: مجلس در چند سال اخیر بودجه‌ای برای آبرسانی روستاهای فاقد آب تعیین و از مقام معظم رهبری تقاضای اجازه برداشت از صندوق توسعه ملی را کرد که مورد موافق ایشان قرار گرفت.

وی ادامه داد: تا قبل از سال 92 حدود 900 هزار نفر از جمعیت روستایی کشور از شبکه آب شرب استفاده می‌کردند و از برکت همان تصمیم مجلس و تلاش دولت امیدواریم این رقم تا پایان دولت دوازدهم به 10 میلیون نفر برسد.

 


نام:
ایمیل:
* نظر: