اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۱۶۲۴۰
تاریخ انتشار: ۱۲:۴۴ - ۱۹ آذر ۱۳۹۸ - 10 December 2019
با حضور رئیس‌ مجلس و وزیر نیرو؛
همزمان با هشتمین هفته پویش #هرهفته_الف_ب_ایران واحد نخست بخش گاز نیروگاه دالاهو به ظرفیت 310 مگاوات با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی و وزیر نیرو افتتاح شد.

واحد نخست بخش گاز نیروگاه سیکل ترکیبی دالاهو افتتاح شدبه گزارش سرویس اقتصادی عصرپرس از پاون، محسن طرزطلب، مدیرعامل شرکت تولید نیروی برق حرارتی در مراسم افتتاح این واحد نیروگاهی، گفت: ظرفیت کل این نیروگاه به میزان 913 مگاوات در شرایط ایزو شامل دو واحد گازی هریک به ظرفیت 310 مگاوات و یک واحد بخار به ظرفیت 293 مگاوات می‌باشد.

وی ادامه داد: در ابتدا، قرارداد این نیروگاه بصورت خرید تضمینی برق با ظرفیت 500 مگاوات بر اساس واحدهای کلاس E و راندمان 48 درصد مبادله گردید، سپس طبق صلاحدید سرمایه‌گذار واحدهای کلاس F با راندمان 56 درصد جایگزین واحدهای قبلی گردید که باعث ارتقای ظرفیت کل این نیروگاه به حد نصاب 913 مگاوات شد.

طرزطلب هزینه کل ساخت این نیروگاه را بالغ بر 365 میلیون یورو اعلام کرد و افزود: از این مقدار 219 میلیون یورو مربوط به هزینه بخش گاز و 146 میلیون یورو مربوط به بخش بخار این نیروگاه می‌باشد.

مدیر عامل شرکت تولید نیروی برق حرارتی ادامه داد: احداث نیروگاه سیکل ترکیبی کلاس F دالاهو در راستای توسعه تولید برق در غرب کشور و پاسخگویی به رشد مصرف در منطقه و صادرات برق به کشورهای همسایه به شرکت فراب به عنوان سرمایه‌گذار واگذار گردیده است.

وی افزود: سوخت اصلی این نیروگاه گاز و سوخت پشتیبان آن گازوئیل می‌باشد و در صورت قطعی گاز مخازن این نیروگاه می‌توانند پاسخگوی ادامه کار نیروگاه به مدت 25 روز باشند.

لازم بذکر است، نیروگاه سیکل ترکیبی دالاهو در کیلومتر 6 جاده کرمانشاه به اسلام آباد و 5 کیلومتری شمال شرقی شهرستان اسلام آباد غرب روستای سیاه خور قرار دارد.


نام:
ایمیل:
* نظر: