اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۱:۲۹
کد خبر: ۱۶۲۲۶
تاریخ انتشار: ۱۵:۳۷ - ۱۶ آذر ۱۳۹۸ - 07 December 2019
دکتر مسعود سلیمانی پس از تحمل یک سال گروگانگیری و حبس غیرقانونی در آمریکا با سفر محمد جواد ظریف به زوریخ، آزاد و تحویل مقامات ایرانی شد.

مسعود سلیمانی آزاد و تحویل مقامات ایرانی شد

به گزارش عصرپرس از اداره کل اطلاع رسانی و امور سخنگویی وزارت امور خارجه،‌ با تلاش‌ها و پیگیری‌های وزارت امور خارجه و همکاری نهادهای امنیتی و قضایی جمهوری اسلامی ایران و در یک فرایند دیپلماتیک با همکاری دولت سوئیس، دکتر مسعود سلیمانی استاد دانشگاه‌های ایران که به اتهام واهی دور زدن تحریم‌های غیرقانونی آمریکا بازداشت و بیش از یکسال در آمریکا زندانی بود آزاد شد و تا ساعات آینده وارد میهن خواهد شد.

در این روند همچنین با تصویب شورای عالی امنیت ملی و همکاری و موافقت نهادهای قضایی و امنیتی " ژائو ونگ " شهروند آمریکایی که به جرم جاسوسی در حال گذراندن دوران محکومیت خود در ایران بود با رافت اسلامی آزاد و تحویل مقامات سوئیسی برای بازگشت به آمریکا شد.

محمدجواد ظریف ساعتی قبل در حساب کاربری خود در توییتر نوشت: «بسیار خوشحالم که استاد دکتر مسعود سلیمانی و آقای وانگ به زودی به خانواده‌هایشان ملحق می‌شوند.از همه کسانی که در این امر دخیل بودند به ویژه دولت سوئیس قدردانی می‌کنم

مسعود سلیمانی، پژوهشگر حوزه سلول‌های بنیادی و دانشیار دانشگاه تربیت مدرس که جزو یک درصد دانشمندان برتر جهان از حیث استنادهای علمی در مجلات معتبر علمی شناخته می‌شود، ۱۵ مهر سال گذشته در قالب یک فرصت مطالعاتی عازم کشور آمریکا شد.

این دانشمند ایرانی که در رشته خون‌شناسی (هماتولوژی) و سلول‌های بنیادی تحقیق می‌کند، با ویزای رسمی تحقیقاتی و با هماهنگی دانشگاه تربیت مدرس، وارد فرودگاه شیکاگوی آمریکا شد، اما آمریکا در اقدامی غیرقانونی و با زیرپاگذاشتن پروتکل‌های دانشگاهی و تحقیقاتی، پیش از ورود دکتر سلیمانی به خاک آمریکا، وی را بازداشت و به زندان منتقل کرد.


نام:
ایمیل:
* نظر: