اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۱۶۲۱۵
تاریخ انتشار: ۱۱:۴۴ - ۱۶ آذر ۱۳۹۸ - 07 December 2019
فرمانده نیروی انتظامی در آیین گرامی داشت "روز دانشجو"، با بیان اینکه مردم قدردان مدافعان امنیت هستند، گفت: نیروی انتظامی آماده تر از همیشه، توانایی برخورد با هرگونه ناامنی و بی قانونی را دارد.

سرداراشتری: مردم قدردان مدافعان امنیت هستند

به گزارش عصرپرس، سردار حسین اشتری در مراسم روز دانشجوی دانشگاه علوم انتظامی امین که صبح امروز برگزار شد، افزود:روز دانشجو؛ روزی است که عزیزانی از قشر دانشجو برای مقابله با استکبار و استبداد ایستادند و شهید شدند و بنده به سهم خود، این روز را به همه دانشجویان عزیز به ویژه دانشجویان دانشگاه علوم انتظامی امین و سایر مراکز آموزشی ناجا و نیروهای مسلح تبریک می گویم.

اشتری با تأکید بر لزوم بازخوانی تقویم تاریخ، خاطر نشان کرد: همه ما باید راه و رسم شهدا به ویژه شهدای دانشجویی که در دوران دفاع مقدس به شهادت رسیدند را ادامه دهیم و منش شهیدان برایمان الگو باشد .

وی خطاب به دانشجویان دانشگاه علوم انتظامی امین یادآور شد: دوران دانشجویی؛ دوران بسیار خوب و خاطره سازی است همه شما باید تلاش کنید از این دوران به خوبی بهره برده و برای 30 سال خدمت در نیروی عظیم انتظامی آماده شوید، امروز شما در مقطع و دورانی به سر می برید که پایه گذار آینده خودتان و سازمان است. بنابراین سعی کنید از هر آنچه که در این دانشگاه اعم از اساتید مجرب، متون و محتوای مفید و فضای انقلابی و اسلامی و ... بهره ببرید و خود را مهیای پیشرفت های معنوی و کاری نمایید.

فرمانده نیروی انتظامی با تأکید بر اینکه بنده معتقدم دانشگاه های نیروهای مسلح از همه ابعاد باید "سرآمد" باشند خاطر نشان کرد: تحقق پلیس در تراز انقلاب اسلامی را باید از دانشگاه ها و مراکز آموزشی و دانشگاهی نیروی انتظامی آغاز کنیم اما آنچه که در مقدمه این مهم قرار دارد جذب و گزینش جوانان متعهد ، انقلابی، مومن و ساعی است. پس از جذب و گزینش چنین نیروهایی باید دانشگاه ها ، مراکز آموزشی و دانشگاهی ناجا گامی جدی برای برنامه ریزی در راستای تحقق پلیس در تراز انقلاب اسلامی بردارند.

وی با تأکید بر اینکه دانشگاه های پلیس باید مرجع و سرآمد سایر دانشگاه های کشور باشند خاطر نشان کرد: فارغ التحصیلان و دانشجویان این دانشگاه باید منشأ تحولات سازمانی و اجتماعی باشند.

اشتری خطاب به دانشجویان دانشگاه علوم انتظامی اعلام کرد: نگاه شما عزیزان باید به افق پیشرفت و ترقی باشد هر چند که طی سال های اخیر، دانشگاه علوم انتظامی امین در ابعاد مختلف معنوی، تربیتی ، علمی و مهارتی دانشجویان اقدامات خوبی انجام داده است.

فرمانده نیروی انتظامی با اشاره به اهمیت رفع نیازهای آموزشی و معیشتی دانشجویان مطرح کرد: بهبود نیازهای آموزشی، دانشگاهی و معیشتی دانشجویان همواره در دستور کار است و تلاش می کنیم این دانشگاه و سایر محیط های دانشگاهی و آموزشی ناجا برای دانشجویان محیطی سرشار از آرامش و غنی از منظر علمی، مهارتی و اخلاقی باشد.

وی در ادامه با بیان اینکه بنده به جد دغدغه بهبود وضعیت معیشتی کارکنان نیروی انتظامی را دارم، به تشریح حوادث اخیر و نقش ناجا در ناآرامی های اخیر پرداخت و اظهار داشت: نیروهای انتظامی شجاعانه و هوشمندانه در مبارزه با اشرار و اخلالگران ظاهر شدند و در کنار نیروهای عزیز بسیج، سپاه و سایر سازمان های امنیتی توانستند این غائله را در کمتر از 48 ساعت جمع کنند.

سردار اشتری با بیان اینکه مردم قدردان مدافعان امنیت هستند، اضافه کرد: امروز نیروی انتظامی آماده تر از همیشه، توانایی برخورد با هرگونه ناامنی و بی قانونی را دارد.

فرمانده نیروی انتظامی با اشاره به بیانات حکیمانه رهبر فرزانه انقلاب پس از اجرای طرح سهمیه بندی بنزین خاطر نشان کرد: مردم بلافاصله پس از استماع سخنان مقام معظم رهبری (مدظله العالی)، صف خود را از اغتشاشگران جدا کردند در این میان نیروی انتظامی نیز با درایت در تشخیص و جداسازی صف مردم از اشرار، توانست مقتدرانه با آشوبگران مقابله و برخورد کند.

وی با بیان اینکه فرمایشات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) حکیمانه، روشنگرانه و ایثارگرانه بود، بیان کرد: حفظ نظام و امنیت مردم در اولویت و رأس هر اموری است و خوشبختانه با لطف و عنایت الهی، هدایت های داهیانه رهبری، هوشیاری نیروهای مسلح و جانفشانی سبزپوشان نیروی انتظامی و صد البته بصیرتی دینی و انقلابی مردم فهیم ایران اسلامی دیدیم که توطئه بزرگ و فتنه و جنگ امنیتی دشمن چگونه در نطفه خاموش و خنثی شد.

سردار اشتری با اشاره به اقدام اشرار و آشوبگران در تخریب اموال عمومی و مردمی ادامه داد: در سال 78، 88، 96 و ... شاهد توطئه افکنی و فتنه آفرینی دشمنان بودیم و هر چند که آن فتنه و توطئه دشمنان را نیز خنثی کردیم اما امروز می بینیم که توطئه های دشمنان نظام و انقلاب اسلامی پیچیده تر شده است؛ اما با پیچیدگی آتش فتنه دشمنان، آمادگی نیروهای مسلح نیز ارتقاء یافته است.

وی با اشاره به اقدامات پیشگیرانه و پیشدستانه نیروی انتظامی در برخورد با اشرار و آشوبگران یادآور شد: نیروهای پلیس در میدان عمل به سرعت اقدام می کردند؛ به طوری که روند شناسایی و دستگیری اشرار و اغتشاشگران با توسل بر اقدامات اطلاعاتی، حتی خود اشرار و اغتشاشگران را مبهوت و متعجب کرد.

فرمانده نیروی انتظامی در ادامه تشریح روند حوادث اخیر یادآور شد: در میان همه آنچه که اتفاق افتاد، اراده ملت بزرگ ایران در محکومیت اقدامات اشرار و آشوبگران ممتاز و تحسین برانگیز است و همه ما دیدیم که مردم چگونه صف خود را از اشرار جدا کردند و چگونه برای محکومیت اقدامات آشوبگران در جای جای کشور حماسه خلق کردند.

وی با بیان اینکه لازم است مسئولان ذی ربط نسبت به مطالبات و دغدغه های مردم اقدامات جدی انجام دهند، ادامه داد: در دیدار بسیجیان با مقام معظم رهبری (مدظله العالی)، معظم له در اشاره به حوادث اخیر و عملکرد نیروهای انتظامی و امنیتی فرمودند؛" نیروی انتظامی، بسیج و سپاه ورود پیدا کردند و وظیفه شان را انجام دادند" ( نقل به مضمون)، و باید بابت این فرصت سربازی برای ولایت و مقام عظمای رهبری همواره شکرگزار خداوند باشیم.

سردار اشتری با بیان اینکه نیروی انتظامی در جریان حوادث اخیر شهدایی را تقدیم نظام و انقلاب کرد، بیان کرد: طی هفته گذشته دیداری با خانواده بزرگوار شهید "صیادی" داشتم و باید بگویم تنها خواسته این خانواده بزرگوار، مومن به انقلاب و ولایت ، دیدار با مقام معظم رهبری بود از طرفی شهید صیادی برادری مومن، ولایی ، انقلابی با روحیه ایثار و شهادت بود، به وجود چنین نیروهایی ولایی و خانواده هایشان افتخار می کنم.

وی اضافه کرد: شهید "جواهری" نیز که از  شهدای مدافع امنیت در حوادث اخیر بود، تا آخرین لحظه و نفس در مقابله با اشرار و آشوبگران، محکم و مقاوم ایستاد و به فیض شهادت نائل آمد؛ مردم همواره قدردان مدافعان امنیت هستند و این مراتب قدردانی را در تشییع پیکر شهدای امنیت نشان دادند.

اشتری با تأکید بر اینکه نیروی انتظامی حافظ جان، مال و ناموس مردم است، خاطر نشان کرد: نیروی انتظامی با تکیه بر بیانات رهبری با اقدامات هوشمندانه و هوشیارانه توانست در پایان دادن به غائله اشرار به خوبی نقش خود را ایفا کند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی ، ادامه داد: براساس یک زمانبندی پنج ساله ، محتوای این بیانیه را تدوین کرده ایم تا بتوانیم نقش و مسئولیت خود را در قبال این بیانیه ارزشمند به درستی ایفا کنیم.

فرمانده نیروی انتظامی ادامه داد: اگر بخواهیم به پلیس در تراز انقلاب اسلامی برسیم باید از نظر معنوی، رفتاری، علمی ، مهارتی ، تجهیزاتی، امکاناتی و ... خود را به سطح این پلیس (در تراز انقلاب اسلامی) برسانیم؛ بنابراین لازم است که برای تحقق این مهم گام برداریم و در توجه به این رویکرد، بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی را نیز ملاک عمل قرار دهیم.

اشتری ادامه داد: آینده روشنی پیش روی ناجا و کشور است و همه باید تلاش کنیم سهم و نقشمان را در تحقق این پیشرفت روزافزون به درستی پیدا و ایفا کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اهمیت سبد معیشتی کارکنان خاطر نشان کرد: در یک پروژه 3 الی 5 ساله نهضت خانه سازی برای کارکنان را دنبال می کنیم تا ان شاء الله بتوانیم از دغدغه معیشتی کارکنان بکاهیم.

اشتری با اشاره به طرح موضوعاتی از سوی دانشجویان دانشگاه علوم انتظامی امین یادآور شد: بیان نقطه نظرات توسط دانشجویان عزیز را مورد توجه قرار می دهیم و ان شاء الله در رفع نیازهای آموزشی و دغدغه این قشر فهیم و  عزیز گام های جدی برمی داریم.

گفتنی است، پیش از سخنان فرمانده ناجا، سردار "لطفعلی بختیاری"؛ فرمانده دانشگاه علوم انتظامی امین گزارشی از روند فعالیت های آموزشی ارائه کرد.

به گزارش سایت پلیس، برخی از دانشجویان دانشگاه علوم انتظامی امین به نمایندگی از سایر دانشجویان، به بیان نقطه نظرات، پیشنهادات و دغدغه های خود در حوزه های دانشگاهی، آموزشی ، معیشتی و سازمانی پرداختند.


نام:
ایمیل:
* نظر: