اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۳۹
کد خبر: ۱۶۲۰۹
تاریخ انتشار: ۱۶:۲۸ - ۱۴ آذر ۱۳۹۸ - 05 December 2019
وزیر بهداشت با بابیان اینکه خوشبختانه موج آنفلوآنزای فصلی در کشور مهار شده و داروی آن به میزان کافی در مراکز خصوصی و دولتی وجود دارد،گفت: اگر در برخی داروخانه های خصوصی، این دارو توزیع نشده به خاطر جلوگیری از سومصرف دارو و عدم ایجاد مقاومت در درمان‌های بی مورد است.

نمکی: موج آنفلوانزای فصلی در کشور مهار شده است

به گزارش عصرپرس به نقل از وبدا، دکتر سعید نمکی در حاشیه بازدید از پروژه بیمارستان ۹۶ تختخوابی دانشگاه آزاد اسلامی واحد ورامین- پیشوا گفت: زمین این بیمارستان قبلا به دانشگاه آزاد اسلامی واگذار شده که با پیشرفت فیزیکی حدود ۱۲ تا ۱۵ درصد، عمللیات ساخت آن متوقف شده است و در جلسه ای که با مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی داشتیم، مقرر شد که این پروژه با حمایت های لازم، مجددا راه اندازی شود.

وی افزود: بر اساس یک تفاهم نامه جدید، این بیمارستان یا به وزارت بهداشت واگذار می شود و یا به عنوان یک مرکز آموزشی و درمانی توسط دانشگاه آزاد اسلامی، اداره خواهد شد و از رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تقاضا کرده بودم که برای حل مشکل این بیمارستان، نشستی برگزار کنند که به جمع بندی های خوبی رسیده اند و در هفته آینده پس از بررسی های لازم، این پروژه مجددا آغاز می شود.

وزیر بهداشت افزود: ترجیح ما این است که دانشگاه آزاد اسلامی ساخت این پروژه را برای آموزش نیروهایی که در حوزه علوم پزشکی تربیت می کند، تکمیل و بهره برداری کند و می خواهیم که دانشگاه آزاد اسلامی به تکمیل و مدیریت این بیمارستان ورود کند و ما هم در وزارت بهداشت به تهیه تجهیزات با ارز دولتی و سایر حمایت ها به آنها کمک کنیم و در غیر این صورت، وزارت بهداشت اختیار اداره این بیمارستان را در دست می گیرد.

نمکی در خصوص وضعیت دارو در کشور، گفت: علیرغم فشارهای سنگین آمریکا و دشمنان در بستن راه ها برای تهیه دارو و تجهیزات پزشکی، اما امروز از طریق راه های مختلف، وضعیت مطلوبی در تامین این اقلام داریم و بیش از سال گذشته توانستیم کمبودهای دارویی را جبران کنیم و ممکن است در مقاطعی، برخی از فرم های دارویی مانند نوعی انسولین در کشور مشکل داشته باشیم و در حال حاضر کمبودی در توزیع انسولین در کشور نداریم.

وی خاطرنشان کرد: خوشبختانه موج آنفلوآنزای فصلی در کشور مهار شده و داروی آن به میزان کافی در مراکز خصوصی و دولتی وجود دارد اما اگر در برخی داروخانه های خصوصی، این دارو توزیع نشده به خاطر جلوگیری از سومصرف دارو و عدم ایجاد مقاومت در درمان های بی مورد و بی رویه است.

مرکز جامع خدمات سلامت شهید صدوقی شهرستان پیشوا ۱۶۷۰۰ نفر و ۸۴۰۰ خانوار را تحت پوشش دارد و ۸۲ مادر باردار، ۵۴ مادر باردار پرخطر، ۱۳۴ بیمار مبتلا به دیابت و ۲۵۴ بیمار مبتلا به پرفشاری خون را تحت مراقبت دارد.

در این مرکز که دو پزشک، یک دندانپزشک با یک یونیت دندانپزشکی و ۱۵ مراقب سلامت و نیروی بهداشتی فعالیت دارند، چهار هزار دانش آموز تحت پوشش خدمات بهداشتی قرار دارند./


نام:
ایمیل:
* نظر: