اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۸
کد خبر: ۱۶۲۰۴
تاریخ انتشار: ۱۳:۰۷ - ۱۳ آذر ۱۳۹۸ - 04 December 2019
استعدادیاب فوتسال دانشگاه آزادمطرح کرد:
استعدادیاب فوتسال دانشگاه آزاد گفت: کار استعدادیابی در دانشگاه آزاد با جدیت انجام می‌شود و امیدوارم بازیکنان خوبی را کشف کنیم.

استعدادیابی در واحدهای دانشگاه آزاد با جدیت انجام می‌شود

به گزارش عصرپرس، سعید عبدالله‌نژاد یکی از بازیکنان سابق فوتبال و فوتسال تیم ملی ایران است. او سابقه بازی در تیم‌های پرسپولیس و استقلال و تیم ملی فوتبال ایران را در کارنامه دارد و پس از مدتی به دلیل علاقه به ورزش فوتسال وارد این رشته شد. عبدالله‌نژاد برای تیم‌های فتح و پورا تهران، فرید کرج، شن‌سا ساوه، پرسپولیس و استقلال در رده باشگاهی و تیم ملی فوتسال بازی کرد و قهرمانی در آسیا را در کنار بازیکنان بزرگی چون وحید شمسایی و محمدرضا حیدریان تجربه کرد.

ملی‌پوش سابق فوتسال ایران در تیم‌های پرسپولیس، استقلال، دانشگاه آزاد و دبیری تبریز مربیگری کرده است و علاوه را این‌ها سرمربی تیم فوتسال نهاد ریاست جمهوری است. البته عبدالله‌نژاد مسئولیت استعدادیابی در تیم فوتسال دانشگاه آزاد را هم بر عهده دارد.

عبدالله‌نژاد با خبرگزاری آنا گفت‌وگویی انجام داده‌اند که در ادامه آن را می‌خوانید.

در خصوص مسئولیتی که در بخش ورزش دانشگاه آزاد دارید، کمی توضیح دهید؟

زمانی که دانشگاه آزاد اسلامی در لیگ فوتسال تیم داشت، آقای حسین شمس سرمربی بودند و من هم مدیرفنی این تیم بودم. در حال حاضر یکی از اعضای کادر استعدادیابی فوتسال این دانشگاه هستم و نیما نکیسا بازیکن سابق تیم ملی فوتسال و مسئول توسعه فوتبال و فوتسال پایه فدراسیون فوتبال هم جزء استعدادیاب‌های فوتسال دانشگاه آزاد هستند و در کنار یکدیگر مشغول به کار هستیم.

شرایط تیم فوتسال دانشگاه آزاد چگونه است؟

در حال حاضر مشغول استعدادیابی هستیم. یک‌سری مسابقات برگزار کردیم که از آن مسابقات بازیکن انتخاب کردیم، یک‌سری هم قرار است با هماهنگی مسعود حیدرزاده این کار را انجام دهیم. آقای حیدرزاده خیلی زحمت این آکادمی را کشیده که ما به شهرستان‌ها رفته از واحدهای شهرستان‌های دانشگاه‌های آزاد، بازیکنان خوب را شناسایی و ان‌شاءالله یک تیم خوب برای این دانشگاه تشکیل دهیم. خوشبختانه کار استعدادیابی با جدیت خوبی انجام می‌شود.

بیست و یکمین دوره مسابقات فوتسال نهاد ریاست جمهوری به پایان رسید. نظرتان را در مورد این تیم که سرمربی آن هستید، چیست؟

من ۱۲ سال است که افتخار حضور در نهاد ریاست جمهوری را دارم و چند دوره هم با همین تیم عنوان قهرمانی کارگری کشور را کسب کرده‌ایم. بعد از قهرمانی‌هایی که با تیم نهاد به‌عنوان بازیکن داشتم، سمت سرمربی این تیم به بنده داده شد و دوره بیست و یکم مسابقات نیز با قهرمانی تیم شهید حججی به پایان رسید. در هر دوره کیفیت بازی‌ها بهتر می‌شود و امیدوارم شاهد حضور هر چه بیشتر کارکنان نهاد در این رقابت‌ها باشیم.

برگزاری مسابقات در ارگان‌های مختلف را چقدر برای جامعه مفید می‌دانید؟

من یک کارمند هستم و خیلی خوب است که کارمندان عزیز بیایند و ورزش کنند، مخصوصاً فوتسال که با گرفتن یک سالن می‌توان مقدمات برگزاری آن را فراهم آورد. با ورزش کردن، به خود و خانواده‌شان نشاط می‌بخشند و امیدوارم که این اتفاق در همه نهادهای دولتی رخ دهد.

شرایط تیم ملی فوتسال ایران را چطور ارزیابی می‌کنید؟

من بازی تیم ملی را برابر اسلواکی و بلاروس دیدم. البته چون تیم ملی در این مسابقات یک‌مقدار جوانگرایی کرده کمی مشکل هماهنگی میان بازیکنان وجود دارد ولی امیدواریم هر چه زودتر تیم ما همانی که محمد ناظم‌الشریعه می‌خواهد و ملت ایران دوست دارند بشود و مردم را خوشحال کنند.

کلاً فوتسال در کشور ما توسعه خوبی پیدا کرده و در بخش بانوان هم دو دوره قهرمانی آسیا را به دست آورده‌ایم.

بله. بانوان فوتسال ما خیلی پرقدرت و آسیا و جهان مدعی هستند. اگر شرایط برای آنها مهیا شود که بتوانند بازی کنند، در جهان هم مثل فوتسال مردان مهیای قهرمانی جهان هستند و خوشحالم زحماتی که کسان دیگر کشیدند و فوتسال را دست ما دادند، ما هم بازی کردیم، الان هم این جوانان چه خانم و چه آقا خیلی خوب دارند برای این مملکت زحمت می‌کشند و تیم‌های ملی خوبی هم در بحث بانوان و هم آقایان داریم.

بازیکنان فوتسال معتقدند از لحاظ درآمدی، کیفیت تو‌پ‌ها و پارکت‌هایی که روی آنها بازی می‌کنند شرایط مناسب نیست. نباید به این ورزش توجه بیشتری شود؟

در حال حاضر تنها ورزش‌هایی که ملت را خوشحال می‌کنند فوتسال و والیبال هستند. در فوتبال شاهد این هستیم که به تیم‌هایی مثل بحرین و عراق می‌بازیم ولی ملی‌پوشان فوتسال خیلی راحت مردم را خوشحال می‌کنند. ۱۰۰ درصد باید به فوتسال توجه بیشتری شود. این ورزش باید دارای فدراسیون باشد. چه اشکالی دارد که فدراسیون فوتسال مستقل داشته باشیم تا خودش برای خودش تصمیم بگیرد. سال گذشته به خاطر کیفیت نامطلوب توپ‌ها همه بازی‌های لیگ با مشکل مواجه بود. نباید در حالی که تیم سوم جهان هستیم با این رشته ورزشی این‌گونه رفتار شود. همین رفتارهاست که باعث می‌شود این بچه‌ها بروند برای تیم‌های باشگاهی کشورهایی نظیر لبنان و عراق بازی کنند، بعد تا بخواهند برای تیم ملی جمع شوند اذیت می‌شوند. اینجا که به آنها پول آنچنانی داده نمی‌شود، لااقل از آن کشورها یک پولی می‌گیرند.

شما بازیکن سابق پرسپولیس بودید و قطعاً در فوتبال هم سررشته دارید. به عنوان یک پرسپولیسی شرایط این تیم را چگونه می‌بینید؟

آرزو دارم که با مدیریت خوب محمدحسن انصاری‌فرد که مربی خود من هم بودند و با ایشان چهار دوره قهرمان فوتسال آسیا شدیم، این تیم دوباره در مسیر موفقیت قرار گیرد، علی علیپور به شرایط سابق که آقای گل لیگ شد بازگردد. بنده هم در کنار دیگر هواداران با شادی این تیم شاد و از مشکلات این تیم ناراحت می‌شوم. البته در این فصل جای خالی کمال کامیابی‌نیا کاملاً مشخص بود. امیدوارم که هر چه زودتر به آمادگی کامل برسد و بتواند به پرسپولیس کمک کند.

در تیم ملی فوتبال هم بازی کردید. نظرتان در مورد شرایط فعلی این تیم چیست؟

الان شرایط تیم ملی مشخص نیست. می‌گویند فدراسیون با برانکو ایوانکوویچ به توافق رسیده و قرار است او سرمربی تیم ملی شود و مارک ویلموتس قراردادش فسخ می‌شود. البته اتفاق خاصی هم نیفتاده، درست است که به عراق و بحرین باخته‌ایم ولی این تیم‌ها را در ایران خواهیم برد اما دو شکست در دور مقدماتی انتخابی جام جهانی قطر برای فوتبال ایران که دو دوره متوالی مسافر جام جهانی شده است، حالت خوبی ندارد. ان‌شاءالله هر مربی برای تیم ملی انتخاب شود هر چه زودتر این تیم را سروسامان دهد تا مردم ما به خاطر موفقیت‌های فوتبال ملی خوشحال باشند.


نام:
ایمیل:
* نظر: