اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۱۶۱۸۸
تاریخ انتشار: ۱۱:۳۳ - ۱۱ آذر ۱۳۹۸ - 02 December 2019
رییس کل سازمان توسعه تجارت ایران اعلام کرد:
رئیس کل سازمان توسعه تجارت در بیست و سومین مراسم روز ملی صادرات در سالن اجلاس سران گفت: صادرکنندگان نمونه سال جاری در این شرایط جنگ اقتصادی توانستند به عنوان نمونه بدرخشند، کشور تاکنون چنین تجربه سختی را در تجارت خارجی و فشار حداکثری نداشته هست.

تجلیل از 44 صادرکننده نمونه و ممتاز در مراسم روز ملی صادرات 98

به گزارش عصرپرس، حمید زادبوم افزود: نامگذاری روز ملی صادرات دستاویزی برای ارتقای سطح فرهنگ عمومی کشور در این حوزه و توجه به ضرورتها و بایسته های آن است.

وی ادامه داد: جهادگران حوزه تجارت خارجی تمام تلاش خود را برای نیل به اهداف تجارت خارجی به کار بسته اند.

زادبوم اضافه کرد: امسال تلاش شد تا فرایند انتخاب صادرکنندگان به صورت الکترونیکی برگزار شود.

وی اعلام کرد: بیش از ۳۰۰ متقاضی در بیش از ۷۰ گروه کالایی و خدماتی برای کسب عنوان صادرکننده نمونه به رقابت پرداختند که ۴۳ صادرکننده نمونه و ممتاز انتخاب شدند.

رییس کل سازمان توسعه تجارت ایران گفت: از 44 صادر کننده نمونه امسال ۹ صادرکننده در حوزه کشاورزی و ۹ صادرکننده در حوزه خدمات و بقیه در حوزه صنعت و معدن بوده است.

زادبوم افزود: دو سوم صادرات کالاهای غیرنفتی با ارزش افزوده پایین بوده که برنامه ریزی برای صادرات محصولات با ارزش افزوده بالا در دست انجام است‌.

وی ادامه داد: علاوه بر 24 میلیارد دلار صادرات سال گذشته، ۱۰۰ میلیارد دلار ظرفیت صادراتی به کشورهای همسایه شناسایی شده است.

معاون وزیر صمت تصریح کرد: رویکرد ویژه وزارت صنعت، معدن و تجارت و سازمان توسعه تجارت ایران، در سال جاری توسعه صادرات به ۱۵ کشور همسایه برای رسیدن به یک جهش صادراتی است.

رئیس کل سازمان توسعه تجارت اضافه کرد: امسال با تاکیدات وزیر صمت بر توجه به شرکت های صادراتی دانش بنیان، با کمک معاونت علمی و فناوری رییس جمهور صادرکنندگان نمونه شرکتهای دانش بنیان نیز شناسایی و تقدیر می شوند.

زادبوم تاکید کرد: صادرکنندگان نمونه باید به عنوان رزمندگان ویژه جنگ تحمیلی شناخته می شوند و سازمان توسعه تجارت ایران با افتخار به عنوان پشتیبان آنها کار می کند.

وی افزود: به ثمر رسیدن موافقتنامه های تجارت ترجیحی به خصوص در چارچوب موافقتنامه موقت اتحادیه اوراسیا، ظرفیت جدید صادراتی را برای کشور فراهم می کند.

به گزارش شاتا، زادبوم اعلام کرد: در مراسم امسال به صادرکنندگان نمونه کارت ویژه اعطا می شود که امیدواریم توسط دستگاه های ذیربط، ارایه خدمات ویژه به آنها لحاظ شود.


نام:
ایمیل:
* نظر: