به گزارش عصرپرس، حمید زادبوم افزود: نامگذاری روز ملی صادرات دستاویزی برای ارتقای سطح فرهنگ عمومی کشور در این حوزه و توجه به ضرورتها و بایسته های آن است.
وی ادامه داد:
جهادگران حوزه تجارت خارجی تمام تلاش خود را برای نیل به اهداف تجارت خارجی به کار
بسته اند.
زادبوم اضافه کرد:
امسال تلاش شد تا فرایند انتخاب صادرکنندگان به صورت الکترونیکی برگزار شود.
وی اعلام کرد:
بیش از ۳۰۰
متقاضی در بیش
از ۷۰ گروه کالایی و خدماتی برای کسب
عنوان صادرکننده نمونه به رقابت پرداختند که ۴۳ صادرکننده نمونه و ممتاز انتخاب شدند.
رییس کل سازمان
توسعه تجارت ایران گفت: از 44 صادر کننده نمونه امسال ۹ صادرکننده در حوزه کشاورزی و ۹ صادرکننده در حوزه خدمات و بقیه در حوزه
صنعت و معدن بوده است.
زادبوم افزود:
دو سوم صادرات کالاهای غیرنفتی با ارزش افزوده پایین بوده که برنامه ریزی برای صادرات
محصولات با ارزش افزوده بالا در دست انجام است.
وی ادامه داد:
علاوه بر 24 میلیارد دلار صادرات سال گذشته، ۱۰۰ میلیارد دلار ظرفیت صادراتی به کشورهای
همسایه شناسایی شده است.
معاون وزیر صمت
تصریح کرد: رویکرد ویژه وزارت صنعت، معدن و تجارت و سازمان توسعه تجارت ایران، در سال
جاری توسعه صادرات به ۱۵
کشور همسایه برای
رسیدن به یک جهش صادراتی است.
رئیس کل سازمان
توسعه تجارت اضافه کرد: امسال با تاکیدات وزیر صمت بر توجه به شرکت های صادراتی دانش
بنیان، با کمک معاونت علمی و فناوری رییس جمهور صادرکنندگان نمونه شرکتهای دانش بنیان
نیز شناسایی و تقدیر می شوند.
زادبوم تاکید کرد:
صادرکنندگان نمونه باید به عنوان رزمندگان ویژه جنگ تحمیلی شناخته می شوند و سازمان
توسعه تجارت ایران با افتخار به عنوان پشتیبان آنها کار می کند.
وی افزود: به ثمر
رسیدن موافقتنامه های تجارت ترجیحی به خصوص در چارچوب موافقتنامه موقت اتحادیه اوراسیا،
ظرفیت جدید صادراتی را برای کشور فراهم می کند.
به گزارش شاتا،
زادبوم اعلام کرد: در مراسم امسال به صادرکنندگان نمونه کارت ویژه اعطا می شود که امیدواریم
توسط دستگاه های ذیربط، ارایه خدمات ویژه به آنها لحاظ شود.