اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۵:۴۷
کد خبر: ۱۶۱۸۳
تاریخ انتشار: ۱۴:۴۳ - ۱۰ آذر ۱۳۹۸ - 01 December 2019
وزیر کشور در بازدید از فرآیند ثبت نام داوطلبان مجلس تاکید کرد: تمام مسئولان اجرایی در سراسر کشور باید دقیقاً مّر قانون را رعایت کنند و راهنمایی‌های لازم را در این زمینه ارائه دهند.

وزیر کشور: مسئولان اجرایی مر قانون را رعایت کنند

به گزارش عصرپرس، عبدالرضا رحمانی فضلی، وزیر کشور صبح امروز در اولین روز از ثبت نام نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی و میاندوره ای مجلس خبرگان رهبری از ستاد انتخابات کشور و هر دو سالن این ستاد بازدید و به پرسش خبرنگاران پاسخ داد.

رحمانی فضلی با بیان اینکه روز مجلس که مصادف با شهادت آیت الله مدرس است برای ثبت نام نامزد‌های انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی انتخاب شده است، افزود: به دنبال هماهنگی‌های انجام شده بین همه دستگاه‌های اجرایی و شورای نگهبان و ایجاد آمادگی در ۲۰۸ فرمانداری در حوزه‌های انتخابیه، تاکنون حدود ۳۸۷ نفر برای ثبت نام مراجعه کرده اند.

وزیر کشور ادامه داد: امیدواریم با اقدامات و تدارکات صورت گرفته امسال بتوانیم انتخاباتی پرشکوه، قانونی و سالم با انتخاب مردم برای ایجاد مجلسی فعال و پرتوان در تراز جمهوری اسلامی ایران داشته باشیم.

وی اضافه کرد: اعضای هیات‌های اجرایی باید بلافاصله انتخاب و به شورای نگهبان معرفی شوند، چرا که وزارت کشور با کمک هیات‌های اجرایی و نظارتی تلاش می‌کند، در اجرای قانون به وظایف خود عمل کند.

رحمانی فضلی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه اخباری به نقل از وزیر کشور منتشر شده که چنانچه نیاز باشد، حتی در زمان برگزاری انتخابات نیز فرمانداران تغییر داده می‌شوند، تصریح کرد: اصل، بنا و عقل حکم می‌کند در شرایطی که وارد فضای انتخابات و اجرا می‌شویم، در حوزه‌های مدیریت ثبات وجود داشته باشد، اما، چون برخی اظهارنظر‌ها در رسانه‌ها مطرح شده بود، مبنی بر اینکه احتمال دارد این جابجایی‌ها با نگاه سیاسی، له یا علیه در حوزه‌های انتخابیه اعمال شود، باید بگویم ما به طور قطع به ثبات می‌اندیشیم.

وی تاکید کرد: وجود فرماندار، بخشدار یا استاندار، در حوزه کاری خود فقط موضوع انتخابات نیست، بلکه مجموعه‌ای از شرایط است که آن‌ها متناسب با آن به وظایف و ماموریت‌های خود عمل و ایفای نقش کنند.

وزیر کشور تصریح کرد: اگر اتفاقی افتاد که ما در بررسی‌های نهایی احساس کردیم باید جابجایی فرمانداران صورت بگیرد و این اقدام به نفع همه خواهد بود، به طور قطع به این امر مبادرت می‌ورزیم، اما امیدوارم این اتفاق نیفتد.

رحمانی فضلی خاطرنشان کرد: بسیاری از فرمانداری‌ها و بخشداری‌ها به صورت سرپرستی اداره می‌شوند، بنابراین امروز دستور دادم سرپرستی همه آن‌ها تثبیت شود تا از نظر قانونی مشکلی ایجاد نشود. اما اگر در همین ایام هم فرماندارانی که در مسیر و فرآیند تعیین شدن هستند، کار استعلامات و مصاحبه آن‌ها به اتمام برسد، به طور قطع آن‌ها را نصب خواهیم کرد.


نام:
ایمیل:
* نظر: