اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۱۶۱۷۳
تاریخ انتشار: ۱۰:۲۴ - ۱۰ آذر ۱۳۹۸ - 01 December 2019
با دستور وزیر کشور
با دستور وزیر کشور ثبت‌نام از داوطلبان یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی از امروز آغاز و تا ۱۶ آذرماه ادامه خواهد داشت.

ثبت‌نام از داوطلبان یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی آغاز شد

به گزارش عصرپرس از خانه ملت، عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور، روز یکشنبه ساعت ۸ صبح دستور آغاز انتخابات را صادر کرد و از این لحظه داوطلبان می‌توانند برای ثبت نام انتخابات مجلس شورای اسلامی به وزارت کشور، فرمانداری های سراسر کشور و کنسولگری های وزارت امور خارجه در کشورهای دیگر مراجعه کنند.

لازم به ذکر است،  ثبت نام نامزدهای انتخابات مجلس تا شانزدهم آذرماه ادامه خواهد داشت.

متن دستور وزیر کشور به شرح ذیل است؛

فرمانداران محترم مراکز حوزه های انتخابیه سراسر کشور

سلام علیکم

انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی از امروز یکشنبه مورخ 10 آذرماه 98 همزمان با ثبت نام از داوطلبان نمایندگی آغاز می گردد. مهلت ثبت نام از داوطلبان هفت روز است که تا پایان روز شنبه مورخ16 آذر ماه 98 در سراسر کشور ادامه خواهد داشت و همچنین اخذ رأی انتخابات یاد شده در روز جمعه مورخ2 اسفندماه در سراسر کشور به عمل خواهد آمد.

با عنایت به اینکه هیأت‌های اجرایی مراکز حوزه های انتخابیه و هیأت‌های اجرایی حوزه‌های فرعی باید همزمان از روز یکشنبه مورخ 10 آذر ماه 98 حداکثر در مدت شش روز تشکیل شوند، مقتضی است بر اساس مواد ۳۱، ۳۲ و ۳۳ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی و فرم های آن در چارچوب برنامه زمان بندی انتخابات و بخشنامه های صادره نسبت به تشکیل هیأت اجرایی و ارسال صورتجلسه انتخاب معتمدین اصلی و علی البدل آن به ستاد انتخابات کشور اقدام نمایند.

این بخشنامه به منزله دستور شروع انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در آن حوزه انتخابیه تلقی می گردد. بنابراین لازم است در اجرای ماده ۹ آیین نامه، وصول آن را براساس فرم شمارد (۴) آیین نامه اجرایی از طریق سامانه جامع انتخابات به ستاد انتخابات کشور اعلام نمایند

 


برچسب ها
انتخابات مجلس
نام:
ایمیل:
* نظر: