اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۱
کد خبر: ۱۶۱۶۵
تاریخ انتشار: ۱۳:۲۴ - ۰۹ آذر ۱۳۹۸ - 30 November 2019
رییس مرکز مدیریت بیماری های واگیر دار اعلام کرد:
رییس مرکز مدیریت بیماری های واگیر دار با اشاره به اینکه اچ ای وی هنوز تا پایان آن فاصله دارد، اظهار داشت: ما تنها با اطلاع رسانی درست و همگی می توانیم پایان اچ ای وی را ببینیم افراد در معرض خطر را بیشتر آگاه کنیم.

ایدز؛ نیازمند اطلاع رسانی، پیشگیری و نگاه علمی است

به گزارش خبرنگار سرویس اجتماعی عصرپرس: دکترمحمدمهدی گویا، رییس مرکز مدیریت بیماری های واگیر دار در همایش روز جهانی ایدز گفت: ما در سال پایانی برنامه چهارم اچ ای وی هستیم و بخش قابل توجهی از استراتژی برنامه پنجم تدوین شده است.

گویا گفت:کشور ما نیز در چهارمین برنامه استراتژیک، کنترل اچ آی وی را سرلوحه قرار داد تا به مهار همه گیری دست یابد. همچنین، به ائتلاف بزرگ پیشگیری از ایدز پیوست تا با تعیین نقشه آن در سطوح کشوری و استانی، مسیر میان بر را در پیش گرفته تا با بهره گیری از همه امکانات خود و سایر سازمانهای شریک به این اهداف برسد.

وی ادامه داد: بایدحرکت گسترده تری را در رابطه با پیشگیری اچ ای وی انجام دهیم و تنها با تلاش و کوشش همه شما به همراهی مردم صورت می گیرد و انقلابی عظیم در پیشگیری انجام دهیم.

گویا گفت: ایدز دیگر یک بیماری مرگبار و‌ وحشتناک نیست و اگر فرد مراقبت خوبی از خود انجام دهد بیش از ۶۰ سال زندگی خواهد کردو با درمان‌های آینده نتیجه بهتری داشته باشد .

وی در ادامه با اشاره به اینکه هنوز فاصله زیادی تا پایان اچ ای وی وجود دارد،  اظهار داشت: ما تنها با اطلاع رسانی درست و همگانی می توانیم پایان اچ ای وی را ببینیم.

 رییس مرکز مدیریت بیماری های واگیر دار در ادامه تاکید کرد:باید فرهنگ کیفیت در ارائه خدمات را افزایش دهیم تا با خدمت تضمین شده به اهداف خود دستیابیم.

گویا ادامه داد: ۸ میلیون و ۱۰۰ هزار نفر در دنیا و ۳۵ هزار نفر در کشور هنوز بیماری آنها تشخیص داده نشده است و باید تلاش کنیم شناسایی این افراد را با سرعت انجام داده و در این خصوص نیازمند ارزشیابی همه گیر هستیم که در همین راستا ۸ تیم ارزیاب در کشور ایجاد کرده ایم.

وی گفت: هدف ما به گونه ای  است که باعث افزایش بیماریابی، تشخیص و بقای درمان شده تا مرگ ‌ومیر کاهش چشمگیری داشته باشد.

رییس مرکز مدیریت بیماری های واگیر دار در ادامه با اشاره به تغییر راه های انتقال اچ ای وی در دنیا، گفت: ۲۸ کشور به دنیا قول داده ایم که پیشگیری اولویت اول ماست و ۲۸ کشور ۷۵ درصد کل موارد ابتلا به HIV در جهان را در سال گذشته داشته است که در این رابطه ۲۶ درصد بودجه خود را در راه مقابله با این بیماری تعهد کرده ایم.

وی ادامه داد: هدفمند کردن آموزش و اطلاع رسانی در سطح کشور را خواهیم‌ داشت که افراد در معرض خطر آموزش های بیشتری خواهند دید.

گویا افزود: در زمینه آموزش های نوین از دنیا عقب هستیم که باید برنامه پیشگیری را به این سمت سوق دهیم.

 


خبرنگار: پروین مرادی

نام:
ایمیل:
* نظر: