اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۸
کد خبر: ۱۶۱۴
تاریخ انتشار: ۰۹:۵۶ - ۰۴ دی ۱۳۹۵ - 24 December 2016
ولادیمیر پوتین:
رئیس جمهور روسیه به تثبیت قیمت جهانی نفت در حد ٥٥ دلار در نیمه دوم ٢٠١٧ میلادی امیدوار است.
سرویس اقتصادی عصرپرس: ولادیمیر پوتین اعلام کرد ما بر این باوریم که در نیمه دوم سال آینده میلادی (٢٠١٧) مازاد جهانی عرضه در بازار نفت از بین خواهد رفت و قیمت این کالا در حد ٥٥ دلار برای هر بشکه تثبیت خواهد شد.

به گزارش شانا به نقل از خبرگزاری رویترز، به عقیده وی توافق مشترک کشورهای عضو و غیر عضو سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) برای کاهش سطح تولید منجر به افزایش قیمت نفت می‌شود و به ازای هر ١٠ دلار افزایش قیمت این کالا، سالانه یک تریلیون و ٧٥٠ میلیارد روبل معادل ٢٨ میلیارد و ٦٠٠ میلیون دلار به درآمد بودجه روسیه افزوده خواهد شد.

پوتین گفت: ما کاهش تدریجی تولید خواهیم داشت که می توان گفت تقریبا هیچ تأثیری بر مجموع حجم تولید روسیه نخواهد گذاشت و این برای ما به طور کامل پذیرفته شده است، در عین حال انتظار داریم که قیمت‌ها افزایش یابد که هم‌اکنون این اتفاق افتاده است.

اعضای اوپک ٣٠ نوامبر (١٠ آذر ماه) در نشست وین با کاهش تولید به میزان یک میلیون و ٢٠٠ هزار بشکه در روز به منظور رساندن سقف تولید خود به ٣٢ میلیون و ٥٠٠ هزار بشکه در روز برای مدت ٦ ماه از اول ژانویه ٢٠١٧ توافق کردند.

کشورهای تولید کننده عمده غیرعضو این سازمان نیز در تاریخ ١٠ دسامبر (٢٠ آذر ماه) متعهد به کاهش تولید تا میزان ٥٥٨ هزار بشکه در روز برای همراهی با اوپک شدند و قرار شد که روسیه ٣٠٠ هزار بشکه از این میزان را برعهده گیرد.

مجموع تولید نفت جهان با توافق وزیران نفت و انرژی کشورهای عضو و غیرعضو اوپک، یک میلیون و ٧٦٠ تا یک میلیون و ٨٠٠ هزار بشکه در روز کاهش مییابد.

 

پایان پیام/

نام:
ایمیل:
* نظر: