اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۰۰
کد خبر: ۱۶۱۳۰
تاریخ انتشار: ۱۵:۲۰ - ۰۳ آذر ۱۳۹۸ - 24 November 2019
یوسف نژاد قرائت کرد؛
عضو هیات رئیسه مجلس تذکرات کتبی نمایندگان به مسئولان اجرایی کشور را قرائت کرد.

تذکرات کتبی نمایندگان به مسئولان اجرایی کشور

به گزارش عصرپرس از خانه ملت، علی اصغر یوسف نژاد در نشست علنی نوبت صبح امروز (یکشنبه، 3 آذرماه) مجلس شورای اسلامی تذکرات کتبی نمایندگان به مسئولان اجرایی کشور را به شرح ذیل قرائت کرد:

- تذکر سیدمحمدجواد ابطحی نماینده خمینی شهر به وزیر نیرو: تسریع در احداث شبکه فاضلاب شهر اصغرآباد و شهرستان‌های خمینی‌شهر. همچنین تذکر به وزیر ورزش و جوانان:  تسریع در احداث سقف سرپوشیده محله دینان شهرستان خمینی‌شهر با توجه به عدم وجود فضای ورزشی. همچنین تذکر به رئیس جمهور: ضرورت حل مشکلات درمانی و معیشتی ایثارگران همان طور که امام خمینی فرمودند با ایثارگران و رزمندگان نباید طوری رفتار شود که نسبت به کاری که انجام داده‌اند و بهای سنگینی که برای جهاد پرداخته‌اند، بی‌اعتنا شوند.

- تذکر سیدقاسم جاسمی نماینده کرمانشاه به وزیر نیرو: تسریع در آبرسانی روستاهای حوزه انتخابیه، همچنین تذکر به  آموزش و پرورش: عدم اجرای قانون افزایش حقوق مصوبه مجلس و قانون بودجه کشور توسط وزارت آموزش و پرورش در خصوص صدور احکام جدید معلمان پیمانی ماده 28 استخدامی مهر 98. همچنین تذکر به وزیر کشور: تعیین تکلیف مستأجرین مناطق زلزله زده استان کرمانشاه.

- تذکر سیدراضی نوری نماینده شوش به وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی: صدای کارگران هفت‌تپه و قصور در پرداخت مطالبات صنفی کارگران خود را می‌شنوید، هر چه سریعتر نسبت به وصول آن اقدام کنید.

- تذکر مصطفی کواکبیان نماینده تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس به همراه 10 نفر از نمایندگان به وزیر کشور: اقدام فوری جهت رفع انسداد خطوط اینترنتی مشترکین.

- تذکر شهاب الدین بی مقدار نماینده تبریز، آذرشهر و اسکو به  رئیس جمهور: تسریع در رفع قطع اینترنت.

- تذکر حمید بنایی نماینده گناباد، بجستان به وزیر راه و شهرسازی: علت عدم تکمیل 8 کیلومتر باقی مانده از جاده بجستان – فردوس بعد از گذشت 5 سال.

- تذکر شهاب نادری نماینده پاوه، جوانرود، ثلاث باباجانی، روانسر به رئیس جمهور: لزوم اقدام عاجل در خصوص امهال وام‌های مناطق زلزله زده استان کرمانشاه. همچنین تذکر به وزیر راه و شهرسازی: وضعیت جاده‌های اورامانات که فاقد شاخص‌های استاندارد است.

- تذکر عباس گودرزی نماینده بروجرد به وزیر کشور: مسئولی که تحت نظارت شما است با عناصر فاسد اقتصادی ارتباط دارد که باعث هتک آن نهاد شده است و ضرورت دارد برخورد مقتضی صورت گیرد و عزل شود چنانچه پیگیری صورت نگیرد از تریبون مجلس اسم خواهم آورد و با مردم در میان خواهم گذاشت.

- تذکر حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده شاهین شهر، میمه، برخوار به رئیس جمهور: جلوی افزایش قیمت برخی کالاها و خدمات که بدون حساب افزایش می‌یابد را بگیرید و با مردم  شفاف و صادقانه برخورد کنید.

همچنین تذکر به وزیر آموزش و پرورش: لزوم رسیدگی به نحوه ارزیابی و معیار ارتقاء تبدیل وضعیت آموزش دهندگان نهضت سواد آموزی.

همچنین تذکر به وزیر صنعت، معدن و تجارت: بسته شدن سامانه صدور مجوز کسب ویژه در صنف نانوایی‌‌ها.همچنین تذکر به وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات: لزوم رسیدگی به  اجحاف صورت گرفته توسط اپراتورهای تلفن همراه و شبکه هوشمند.

- تذکر علی بختیار نماینده گلپایگان، خوانسار به رئیس جمهور: علت سلب استفاده کامل از سامانه اطلاعاتی و بستن کامل دسترسی به اینترنت کشور. همچنین تذکر به رئیس جمهور: جلوگیری از افزایش نرخ تورم در اثر افزایش نقدینگی یارانه سوخت و افزایش نرخ بنزین.

- تذکر محمدرضا امیرحسنخانی نماینده فردوس، سرایان، طبس، بشرویه به وزیر آموزش و پرورش: دستور پرداخت معوقات معلمان خرید خدمتی.

- تذکر اصغر سلیمی نماینده سمیرم به رئیس جمهور و وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح: چرا برخی وزارتخانه‌ و نیروهای مسلح مدارک دانشگاه پیام نور را جهت استخدام قبول نمی‌کنند.

- تذکر احمد مرادی نماینده بندرعباس، قشم، ابوموسی، حاجی آباد، خمیر به رئیس جمهور در خصوص سهمیه‌بندی بنزین که متأسفانه توجهی به صیادان قایق موتوری نشده و این قشر زحمتکش بلاتکلیف هستند.

- تذکر سیدحمایت میرزاده نماینده گرمی به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی: علت بی‌توجهی به ساختمان فرهنگی و هنری شهرک ولیعصر گرمی مغان .

- تذکر محسن کوهکن ریزی نماینده لنجان و 7 نفر از نمایندگان به وزیر علوم، تحقیقات و فناوری: دقت در انتخاب مسئولین مراکز دانشگاهی در استان اصفهان و نظارت بر عملکرد آن به خصوص مسئول واحدهای دانشگاه جامع علمی کاربردی.

- تذکر عباس پاپی زاده بالنگان نماینده دزفول به رئیس جمهور: چرا بدون توجه به مشکلات معیشتی و اقتصادی مردم اقدام به افزایش 300 درصدی قیمت بنزین کرده‌اید. هزینه تحمیل شده به کشور و رهبری را چگونه جبران می‌کنید.

- تذکر روح‌اله بابایی صالح نماینده بوئین زهرا و آوج به نماینده جهاد کشاورزی: تسریع در توزیع کود شیمیایی در بین کشاورزان حوزه انتخابیه.

- تذکر احمد مازنی نماینده تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس به وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و وزیر کشور: ایجاد اختلال در خدمات اینترنت موجب بروز مشکلات جدی برای هموطنان شده است.

- تذکر علی اصغر یوسف نژاد نماینده ساری به رئیس جمهور: تأمین اعتبار لازم برای بهسازی آب بندهای ساری و میاندورود. همچنین تذکر به وزیر اقتصاد و دارایی: لزوم ایجاد بازار کنترلی و رفع نگرانی سهامداران خرد و جلوگیری از تصمیمات عجولانه و شتاب‌زده و بستن دست سودجویان در بازار سرمایه‌ای بورس و فرابورس. همچنین در  تذکر دیگر به رئیس جمهور: لزوم اجرای تصویب‌نامه هیأت وزیران درباره کارکنان وزارت جهاد کشاورزی.

- تذکر نصرالله پژمانفر نماینده مشهد، کلات به وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات: آیا علت خاصی در عدم اطلاعات وزارت و سازمان تعزیرات حکومتی در زمینه ارسال گزارش تخلفات گران فروشی و کم فروشی اپراتورها در ایام اربعین وجود دارد.

- تذکر نادر قاضی پور نماینده ارومیه و علیرضا محجوب نماینده تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس به رئیس جمهور: تسریع در صدور مجوز تولید سیگار با برند درخواستی وزارت صمت توسط  شورای عالی امنیت ملی. همچنین در تذکر دیگر به رئیس جمهور: اقدامات لازم جهت تخصیص بودجه برای تکمیل شهر تندیسان که سال‌هاست اقدامات اولیه انجام شده است.

- تذکر نادر قاضی پور نماینده ارومیه به وزیر صنعت، معدن و تجارت: تسریع در تولید سیگار در داخل و جلوگیری از قاچاق آن.

- تذکر محمدحسین حسین زاده بحرینی نماینده مشهد، کلات به وزیر آموزش و پرورش: لزوم دقت بیشتر در صلاحیت عمومی و حرفه‌ای معلمان مدارس غیرانتفاعی و حمایتی. همچنین در تذکر دیگر به وزیر آموزش و پرورش: تسریع در پرداخت مطالبات سال گذشته آموزش‌یاران نهضت سوادآموزی.

- تذکر علی کرد نماینده خاش، نصرت آباد، میرجاوه، کورین به وزیر رئیس جمهور: چرا مسئولین قبل از اجرای سهمیه‌بندی و افزایش قیمت بنزین تمهیدات و تدابیر لازم برای تنظیم بازار و امنیت کشور را لحاظ نکرد.

- تذکر حسن نوروزی نماینده رباط کریم، بهارستان به وزیرنیرو: چرا مطابق بند (د) ماده 35 قانون برنامه تأمین آب کشاورزان  روستاهای شیرین و کلات شیرین عمل نمی شود. همچنین تذکر به وزیر نیرو: چرا مطابق ماده 35 قانون برنامه ششم توسعه در شهرستان چناران به توسعه آب بندها اقدام نمی‌کنید. همچنین تذکر به رئیس جمهور: لزوم تسریع در شهرستان شدن بخش گل بهار و بخش شدن گل مکان و سید آباد.

- تذکر سیده حمیده زرآبادی نماینده قزوین، آبیک، البرز به وزرای بهداشت و درمان و تعاون، کار و رفاه اجتماعی: تسریع در پرداخت مطالبات بیمارستان ولی عصر (عج) آبیک توسط دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی و سازمان‌های بیمه‌گر. همچنین تذکر به وزیر راه و شهرسازی: تأمین اعتبار برای مرمت و بهسازی  راه مواصلاتی روستاهای حوزه انتخابیه و آسفالت جاده‌های روستایی.

- تذکر ولی ملکی نماینده مشکین شهر به وزیر جهاد کشاورزی: چرا در رأس ادارات از جمله اداره امور اراضی استان اردبیل   افراد پاکدست و کار راه‌انداز به کار گمارده نمی‌شوند.

- تذکر زهرا سعیدی مبارکه نماینده مبارکه به وزیر آموزش و پرورش: تسریع در جوابیه تذکرات قبلی در خصوص علت عدم عدالت در صدور مجوز .

- تذکر بیت الله عبداللهی نماینده اهر، هریس به رئیس جمهور: چرا بانک‌ها از پرداخت تسهیلات به واحدهای تولیدی خودداری و بهانه تراشی می‌کنند.

- تذکر نظر افضلی نماینده نهبندان، سربیشه به وزیر آموزش و پرورش: نارضایتی شدید مردم از ارائه ضمانت آموزشی.

- تذکر احمد صفری نماینده کرمانشاه به راه و شهرسازی: علت قرار نگرفتن شهرستان کرمانشاه در اولویت ثبت‌نام در طرح اقدام ملی تولید مسکن.

- تذکر سیدناصر موسوی لارگانی نماینده فلاورجان به وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات: ضرورت برخورد با اپراتور ایرانسل به دلیل محاسبه ترافیک استفاده از سایت‌های داخلی و پیام‌رسان‌های ملی در زمان مسدود بودن اینترنت بین‌المللی با نرخ ترافیک بین‌الملل و ارائه گزارش به مردم. همچنین تذکر به وزیر امور خارجه: لزوم فعالیت بیشتر و بهتر در فضای مجازی و خروج آنها از انفعال رسانه‌ای جهت بیان مواضع جمهوری اسلامی در مباحث بین‌المللی و تنویر افکار عمومی. همچنین تذکر به رئیس جمهور: علت عدم تخصیص سهمیه به خودروهای قدیمی با عمر بیشتر از 15 سال و دارای معاینه فنی در طرح جدید سهمیه‌بندی سوخت.

- تذکر سیده حمیده زرآبادی نماینده قزوین، آبیک، البرز به وزیر نفت: اختصاص سهمیه برای جذب اشتغال مهندسین زن فارغ‌التحصیل رشته‌های تحصیلی مرتبط.

- تذکر عبدالغفور ایران نژاد نماینده چابهار، نیک شهر، کنارک به وزیر آموزش و پرورش: رسیدگی فوری به وضعیت بحرانی آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان.

- تذکر جبار کوچکی نژاد نماینده رشت به وزیر علوم، تحقیقات و فناوری: چرا به مسائل فرهنگی و آموزشی دانشگاه توجهی نمی‌شود.همچنین تذکر به وزیر آموزش و پرورش: بی‌توجهی به مشکلات دانشگاه فرهنگیان.هچنین تذکر به رئیس جمهور: چرا به ضعف مدیریت بنیاد شهید و ایثارگران رسیدگی نمی‌شود.

- تذکر علی وقف چی نماینده زنجان، طارم به وزیر آموزش و پرورش: علت تعلل و تأخیر در اجرای رتبه بندی فرهنگیان چیست. همچنین تذکر به وزیر کشور: تعیین تکلیف بیمه رانندگان تاکسی بعد از 4 سال.همچنین تذکر به رئیس جمهور: علت عدم توجه به معیشت بازنشستگان علیرغم قوانین تصویب شده است.


نام:
ایمیل:
* نظر: